Yayınlarda yer alan okul yöneticilerinin yeterliklerinin analizi (ULAKBİM 2004-2016)

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Eriçok, Barış
dc.contributor.author Erçetin, Şefika Şule
dc.date.accessioned 2021-09-24T07:20:28Z
dc.date.available 2021-09-24T07:20:28Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/5204
dc.description.abstract Toplumların değişme hareketlerini başlatan, bireyleri sosyal hayata hazırlayan, bireylere kuramsal ve uygulamaya dönük bilgilere vererek yeni neslin de bilgi birikimine sahip olmasına katkı sağlayan okulların yönetilmesinde okul yöneticilerine büyük rol düşmektedir. Bu bağlamda, okul yöneticilerinin okul sistemi içerisinde yer alan en yakın birimden okul çevresinde yer alan en uzak birime kadar birçok noktada çeşitli yeterliklere sahip olması gerekebilir. Bu çalışmada okul yöneticilerinin yönetsel yeterlikleri üzerine yapılan yayınların doküman analizi yöntemiyle incelenmesi amaçlanmıştır. Okul yöneticilerinin yönetsel yeterlikleriyle ilgili olarak Ulusal Akademik Ağ ve Bilgi Merkezi (ULAKBİM) veri tabanında tam metinlerine ulaşılabilen 45 makalenin tamamı üzerinde çalışılmıştır. Çalışma sonuçlarına göre, okul yöneticilerinin yönetsel yeterlikleri ile ilgili yapılan çalışmalarda kullanılan anahtar sözcükler bağlamında öne çıkan yeterlikler “Liderlik, İletişim, Değişim Yönetimi, Teknolojik Yeterlikler, İnsan Kaynakları Yönetimi, Duygusal-sosyal Yeterlikler ve Çatışma Yönetimi” yeterlikleridir. Ayrıca, bu çalışma sonucunda okul yöneticilerinde en fazla yer alan yeterlikler ile yöneticilerin en az sergilediği yeterlikler ilgili alan yazından faydalanılarak altı tema altında toplanmıştır. Bu temalar, Kaynak Yönetimi, Duygusal-sosyal yeterlikler, Kişisel-Ahlaki Yeterlikler, Teknik Yeterlikler, Eğitimsel-Öğretimsel Yeterlikler ve Örgütsel Yeterliklerdir. Bu çalışma sonrasında ortaya çıkan temaların ve bu temalar altındaki yeterliklerin tümü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı altında yer alan lisansüstü programların çalışma alanları arasındadır. Buradan hareketle, okul yöneticilerinin atanmasında Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı altında yer alan lisansüstü programlardan alınacak mezuniyet derecesi şartının aranması önerilmektedir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.relation.isversionof http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.9696 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Okul yöneticileri tr_TR
dc.subject Yönetsel yeterlikler tr_TR
dc.subject Okul yönetimi tr_TR
dc.subject Yönetici yeterlikleri tr_TR
dc.subject Yeterlik tr_TR
dc.subject School administrators tr_TR
dc.subject Managerial competencies tr_TR
dc.subject School administration tr_TR
dc.title Yayınlarda yer alan okul yöneticilerinin yeterliklerinin analizi (ULAKBİM 2004-2016) tr_TR
dc.title.alternative The analysıs of the school admınıstrators' competencıes ın lıterature (ULAKBİM 2004-2016) tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Turkish Studies tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/yabancı diller yüksekokulu/yabancı diller bölümü/yabancı diller anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 18638 tr_TR
dc.identifier.volume 11 tr_TR
dc.identifier.issue 14 tr_TR
dc.identifier.startpage 239 tr_TR
dc.identifier.endpage 256 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster