Yabancı dil olarak Türkçe ders kitaplarında yer alan konuşma becerisi etkinliklerinin karşılaştırılması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kocayanak, Dilek
dc.date.accessioned 2021-09-24T07:16:54Z
dc.date.available 2021-09-24T07:16:54Z
dc.date.issued 2021-05-13
dc.identifier.citation Kocayanak, D. (2021). “Yabancı Dil Olarak Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Konuşma Becerisi Etkinliklerinin Karşılaştırılması”. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 4 (2021 Yunus Emre ve Türkçe Yılı Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Özel Sayısı), 123-139. tr_TR
dc.identifier.issn E-ISSN: 2667 – 4424 https://dergipark.org.tr/tr/pub/efad
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/5202
dc.description.abstract Sözlü anlatım becerilerinden olan konuşma karmaşık bir beceridir. Dil bilgisi, sözcük bilgisi ve seçimi, söyleyiş, akıcılık, konuşma stratejileri gibi pek çok unsur bu karmaşık yapıyı oluşturmaktadır. Bu yüzden konuşma becerisi geliştirilmesi en güç becerilerden biri olarak düşünülmektedir. Ancak unutulmamalıdır ki Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Metninde dilin etkin kullanımı ve iletişimi öncelenmektedir. Bu nedenle yabancı dil olarak Türkçe sınıflarında iletişimsel konuşma etkinliklerine yer verilmesi önem arz etmektedir. Bu etkinlikleri içeren en önemli araç gereçler ise ders kitaplarıdır. Bu bağlamda yabancı dil olarak Türkçe derslerinde kullanılan Türkçeye Yolculuk ve Yeni Hitit Yabancılar için Türkçe ders kitaplarını konuşma becerisi etkinlikleri açısından karşılaştırmak bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Çalışmada öncelikle A1 düzeyinde kullanılabilecek konuşma becerisi etkinlikleri açıklanmış, bu etkinlik türlerine koşut olarak kitaplarda yer alan konuşma becerisi etkinlik sayıları, türleri, konuşma bölümü dışında yer alan konuşma etkinlikleri, kitaplarda yer alan konuşma etkinliklerinin diğer becerilerle ilişkisi ve iletişimsel etkinlik bağlamında konuşma etkinliklerinin türleri ele alınmıştır. Nitel bir araştırma olan bu çalışmada, doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda etkinlik çeşitliliğinden çok, anlamlı ve konuyla bağlantılı etkinliklere yer verilmesi gerektiğine; öğretmen kitabının etkinlikleri uygulama konusunda bir kılavuz nitelik taşıdığına; konuşmanın her dil ögesiyle dengeli bir şekilde ilişkilendirilmesi gerektiğine; sözlü iletişim ve etkileşim odaklı etkinlik türlerinin öğrencinin konuşma üretimini geliştirebileceğine ulaşılmıştır. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.relation.isversionof : https://doi.org/10.47948/efad.911870 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Konuşma becerisi tr_TR
dc.subject Ders kitapları tr_TR
dc.subject Yabancı dil olarak Türkçe tr_TR
dc.title Yabancı dil olarak Türkçe ders kitaplarında yer alan konuşma becerisi etkinliklerinin karşılaştırılması tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Rektörlük, Türk Dili Bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0001-7033-7715 tr_TR
dc.contributor.authorID 247515 tr_TR
dc.identifier.volume 4 tr_TR
dc.identifier.issue (2021 Yunus Emre ve Türkçe Yılı Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Özel Sayısı tr_TR
dc.identifier.startpage 123 tr_TR
dc.identifier.endpage 139 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster