Değerler eğitiminde video blog kullanımı

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Coşkunserçe, Ozan
dc.date.accessioned 2021-09-23T07:46:02Z
dc.date.available 2021-09-23T07:46:02Z
dc.date.issued 2020-12
dc.identifier.citation Coşkunserçe, O. (2020). Değerler eğitiminde video blog kullanımı. Değerler Eğitimi Dergisi,18 (40), s.307-343. https://doi.org/10.34234/ded.767347 tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/5140
dc.description.abstract Bu çalışmada, karakter ve değerler eğitimi (KDE) dersinde gerçekleştirilen video blog uygulamalarının öğretmen adaylarının değer eğitimine yönelik tutumları üzerindeki etkisini ve öğretmen adaylarının bu uygulamalar hakkındaki görüşlerini belirlemek amaçlanmıştır. Çalışmada karma araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın nicel boyutunu öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desen oluşturmaktadır. Çalışmada nicel veri toplama amacı ile Değer Eğitimine Yönelik Tutum (DET) Ölçeği kontrol ve deney gruplarına derslerin başlangıcında ve sonunda, öntest ve sontest olarak uygulanmıştır. Çalışmanın nitel boyutunu ise video blog uygulamalarına katılan olan 11 öğretmen adayı ile yapılmış olan yarı yapılandırılmış görüşmeler oluşturmaktadır. Deney grubu ile yürütülen ders sürecinde normal ders içeriğine ek olarak video blog uygulamaları gerçekleştirilmiştir. Video blog uygulamalarında, blog üzerinde örnek olay videoları paylaşılmış, öğretmen adaylarının bunları ders saatleri dışında izleyerek yorumlamaları istenmiştir. Analizler sonucunda, grupların değerler eğitimine yönelik tutumları arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, deney grubu öğretmen adaylarının DET ölçeğinin faktörleri olan “değerler eğitiminin gereğine inanç”, “değer eğitimini içselleştirme” ve “değer eğitimine yönelik olumsuz inanç” faktörlerinden aldıkları öntest ve sontest puanlarında sontest puanları lehine anlamlı bir fark olduğu görülmüştür. Bunun dışında öğretmen adayları video blog uygulamalarının KDE derslerini daha akılda kalıcı ve ilgi çekici hale getirdiği, öğrencilerin derse katılımını kolaylaştırdığı yönünde yorumlarda bulunmuştur. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.relation.isversionof 10.34234/ded.767347 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Değerler eğitimi tr_TR
dc.subject Video blog tr_TR
dc.subject Örnek olay videoları tr_TR
dc.subject Tutum tr_TR
dc.subject Öğretmen adayları tr_TR
dc.title Değerler eğitiminde video blog kullanımı tr_TR
dc.title.alternative Usage of Video Blog in Values Education tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Değerler Eğitimi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü/bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 254450 tr_TR
dc.identifier.volume 18 tr_TR
dc.identifier.issue 40 tr_TR
dc.identifier.startpage 307 tr_TR
dc.identifier.endpage 343 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster