Eğitim bilişim ağı (eba) platformu hakkında öğrencilerin farkındalığının artırılmasına yönelik bir durum çalışması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Coşkunserçe, Ozan
dc.date.accessioned 2021-09-23T07:44:39Z
dc.date.available 2021-09-23T07:44:39Z
dc.date.issued 2019-01
dc.identifier.citation Coşkunserçe, O. ve İşçitürk, G. B. (2019). Eğitim bilişim ağı (EBA) platformu hakkinda öğrencilerin farkindaliğinin artirilmasina yönelik bir durum çalişmasi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi – Journal of Qualitative Research Education, 7(1), 260-276. doi:10.14689/issn.2148-2624.1.7c1s.12m tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/5139
dc.description.abstract Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yürütülen EBA (Eğitim Bilişim Ağı), ihtiyaç duyulan her yerde bilgi teknolojileri araçlarını kullanarak ve etkili materyal kullanımını destekleyerek teknolojinin eğitime entegrasyonunu sağlamayı amaçlayan bir çevrimiçi platformdur. EBA platformunun sunduğu geniş içeriğe rağmen, öğrencilerin sistemden yeterince faydalanamadıkları düşünülmektedir. Bu araştırmanın amacı, beşinci sınıf öğrencilerinin EBA platformunu kullanırken karşılaştıkları engellerin giderilmesi ve platformun bilinirliğinin arttırılması için ne gibi faaliyetlerde bulunulabileceğinin belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda 2016-2017 eğitim öğretim yılında yürütülen tanıtım faaliyetlerinin sonucunda, öğrencilerin EBA kullanım deneyimleri hakkında veri toplamak için tüm öğrencilere anket uygulanmış ve 16 öğrenci ile yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmada, nitel araştırma modellerinden durum çalışması uygulanmıştır. Araştırma bulgularında, öğrencilerin %50’sinin tanıtım faaliyetlerinin ardından EBA sistemine ilk kez giriş yaptığı ve öğrencilerin %61,7’sinin EBA kullanım sıklığını tanıtım faaliyetlerinden sonra arttırdığı görülmüştür. Ayrıca, öğrencilerin EBA modüllerinden en çok EBA ders modülünü kullandıkları görülmüştür. EBA’nın tanıtımı için yürütülecek çalışmalarda, araştırma kapsamında geliştirilen modelin kullanımı önerilmektedir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.relation.isversionof 10.14689/issn.2148-2624.1.7c1s.12m tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Milli eğitim bakanlığı tr_TR
dc.subject EBA tr_TR
dc.subject Durum çalışması tr_TR
dc.title Eğitim bilişim ağı (eba) platformu hakkında öğrencilerin farkındalığının artırılmasına yönelik bir durum çalışması tr_TR
dc.title.alternative A case study on ıncreasing students' awareness about the educational information network (eba) platform tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Eğitimde nitel araştırmalar dergisi - ENAD tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü/bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 254450 tr_TR
dc.identifier.volume 7 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 260 tr_TR
dc.identifier.endpage 276 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster