Turist rehberlerinin performanslarının turist memnuniyeti ve turistlerin alışveriş davranışı üzerine etkisi: Nevşehir ilinde bir uygulama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Eren, Duygu
dc.contributor.author Bozkurt, Meltem
dc.date.accessioned 2021-09-20T06:30:39Z
dc.date.available 2021-09-20T06:30:39Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/4959
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı turist rehberlerinin performanslarının turist memnuniyetine ve turistlerin alışveriş davranışına etkisinin olup olmadığını tespit etmektir. Alan araştırmasının kapsamına Nevşehir ilini ziyaret eden yerli turistler dâhil edilmiştir. Örnekleme yöntemi olarak yargısal örnekleme yöntemi tercih edilmiş, veriler anket yoluyla elde edilmiş ve verilerin analizi için merkezi eğilim ölçüleri, korelasyon regresyon gibi istatistiksel analiz yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda Nevşehir ilini ziyaret eden yerli turistlerin turist rehberlerinin performanslarıyla memnuniyet arasındaki ilişkinin pozitif ve anlamlı olduğu gözlenirken turist rehberlerinin performansları ile turistlerin alışveriş davranışları arasında bir ilişki bulunamamıştır. Ayrıca turist rehberlerinin performanslarının turistlerin memnuniyet düzeylerini etkilediğini fakat alışveriş davranışı üzerinde pozitif yönlü bir etkinin olmadığı tespit edilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study is to identify whether performances of tourist guides have an effect on tourist satisfaction and shopping behaviours of tourists. The field study included local tourists visiting the province of Nevşehir. Judgement sampling method was utilized as the sampling method; the data were collected through questionnaires and for data analysis, statistical analysis methods such as central tendency measures, correlation and regression were used. As a result of the study, the relationship between the satisfaction of local tourist who visit the province of Nevşehir and performances of tourist guides was observed to be positive and significant; however, no relationship was identified between performances of tourist guides and shopping behaviours of tourists. Moreover, it was determined that performances of tourist guides influence the level of tourist satisfaction, but have no positive effect on shopping behaviour. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Turist rehberi tr_TR
dc.subject Turist memnuniyeti tr_TR
dc.subject Alışveriş davranışı tr_TR
dc.subject Nevşehir ili tr_TR
dc.title Turist rehberlerinin performanslarının turist memnuniyeti ve turistlerin alışveriş davranışı üzerine etkisi: Nevşehir ilinde bir uygulama tr_TR
dc.title.alternative The effect of performances of tourist guides on tourist satisfaction and shopping behaviours of tourists: A study in the province of Nevşehir tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 58873 tr_TR
dc.identifier.startpage 1 tr_TR
dc.identifier.endpage 85 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster