Müşteri sadakati oluşum sürecine ilişkin alternatif bir model

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Güneren, Ebru
dc.date.accessioned 2021-09-14T07:22:44Z
dc.date.available 2021-09-14T07:22:44Z
dc.date.issued 2004-06-24
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/4849
dc.description.abstract ÖZET Müşteri sadakatini, tutumsal ve davranışsa! boyutlarını birlikte içerecek şekilde ele alan bu çalışmada, sadakatin oluşum sürecine ilişkin bir model geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Çalışmanın yaklaşımına göre, müşteri sadakati, göreceli tutum ve tekrarlı satın alma davranışından oluşur. Göreceli tutum ise, marka inancı ve benlik algısı tarafından belirlenir. Bu çerçevede 1O18 üniversite öğrencisi üzerinde yapılan araştırmada çalışmanın önerdiği modeli destekleyen sonuçlara ulaşıldı. Tutumsal sadakatin, markanın fonksiyonel ve sembolik özelliklerine olan inanca bağlı olarak oluşmakta olduğu ve markanın fonksiyonel ve sembolik özelliklerine inanç ile benlik algısı uyumunun sadakat tutumunu güçlendirmekte olduğu belirlendi. Belirli bir markaya yönelik göreceli tutum ne kadar yüksekse, o markayı tekrar satın alma eğiliminin de o kadar yüksek olacağı saptandı. Göreceli tutumun davranışa dönüşmesinde, fiyat değişikliklerinin ve referans grubunun etkisi olmadığı ancak diğer markaların yeni özelliklerle piyasaya çıkmasının, tutumun davranışa dönüşümünde etkili bir faktör olduğu belirlendi. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Müşteri sadakati tr_TR
dc.subject Model tr_TR
dc.title Müşteri sadakati oluşum sürecine ilişkin alternatif bir model tr_TR
dc.type doctoralThesis tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0003-2669-4402 tr_TR
dc.contributor.authorID 37053 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster