Tatil turizminde turistlerin konaklama işletmesi tercihinde kültürün etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Belber, Burcu Gülsevil
dc.date.accessioned 2021-09-14T06:30:19Z
dc.date.available 2021-09-14T06:30:19Z
dc.date.issued 2007-10-16
dc.identifier.uri file:///C:/Users/asus/Downloads/226996.pdf
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/4816
dc.description.abstract Turistlerin, seyahatleri esnasında öncelikle ihtiyaç duydukları turistik işletmelerden biri konaklama tesisleridir. Günümüzün yoğun rekabet şartlarında, konaklama tesislerinin başarı sağlayabilmeleri için hitap ettikleri kitlelerin, seyahat boyunca ihtiyaç duyabilecekleri hizmetlerin mümkün olduğunca fazlasını tedarik edebilmeleri gerekmektedir. Tüketici davranışını etkileyen faktörlerden biri olan kültür ile tüketici davranışı arasında sıkı bir ilişki bulunmaktadır. Aynı ilişkinin turistik tüketici davranışında da var olduğu literatür taramaları sonucunda tespit edilmiştir. Turistik tüketici davranışı ile ilgili çeşitli çalışmalar içerisinde, kültür konusuna kısmen değinildiği ancak, ferdiyetçi-toplumcu kültür konusunun başlı başına ele alındığı bir çalışmanın olmadığı tespit edilmiştir. Çalışmanın uygulama kısmı için toplam 530 turiste anket uygulanmıştır. Mensup oldukları kültür ve ülkelere göre sınıflandırıldıklarında, toplam 29 ülkenin 12’sinin toplumcu, 17’sinin ferdiyetçi kültüre mensup olduğu tespit edilmiştir. Turistik tüketici davranışı ve turist beklentileri incelendiğinde ferdiyetçi eğilim gösteren turistler ile toplumcu eğilim gösterenler arasında farklılık olduğu tespit edilmiştir. Bu farkın, uluslararası faaliyet gösteren konaklama işletmeleri ve diğer turistik işletmeler açısından büyük önem taşıdığı açıktır. Yapılan analizler neticesinde; farklı kültürlerden gelen turistlerin, seyahat şekillerine göre konaklama tesisi seçimlerinin birbirinden farklı olduğu tespit edilmiştir. Günümüzün turizm olgusu ve uluslararası turistlerin kültürel çeşitliliği; kültürel açıdan farklı olan turistlerin daha iyi anlaşılmasını gerektirmektedir. Turist kabul eden bir konaklama tesisinin, kültürel açıdan farklı olan turistlere etkili bir şekilde hitap edebilmesi, turist açısından olumlu bir tatil deneyimi ve tatminini belirleyen önemli bir unsur olmaktadır. Turistlerin seyahatlerinden tatmin olması sonucunda da hem konaklama işletmesinin kârı artacaktır hem de bu durum ülke ekonomisine olumlu katkı sağlayacaktır. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Turistik tüketici davranışı tr_TR
dc.subject Kültür tr_TR
dc.subject Konaklama tesisi tercihi tr_TR
dc.subject Turizm pazarlaması tr_TR
dc.subject Konaklama işletmelerinde pazarlama tr_TR
dc.title Tatil turizminde turistlerin konaklama işletmesi tercihinde kültürün etkisi tr_TR
dc.title.alternative The impact of culture on the choice of accommodation facilities in holiday tourism tr_TR
dc.type doctoralThesis tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-7586-4407 tr_TR
dc.contributor.authorID 39378 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster