Reklamlarda çocuklara yönelik kullanılan söylemler: Koton örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Koçak Güner, Pınar
dc.contributor.author Altıncik, Hasan
dc.date.accessioned 2021-08-25T07:59:18Z
dc.date.available 2021-08-25T07:59:18Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Güner Koçak ve Altincik, 2019; 846-867 tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/4297
dc.description.abstract nsanlar doğdukları an itibariyle birer tüketici olmaktadır. Tüketim tercihlerinde yetişkinler kendi başlarına karar verebilirken, çocuk tüketicilerde ihtiyaçların karşılanması konusunda ebeveynler çocukları için karar vermektedirler. Çocuklar kendi başlarına ihtiyaçlarını karşılamak konusunda yeterli olamasalar da ihtiyaçlarını karşılamak için ailelerini yönlendirebilmektedirler. Geçmişte çocukların ihtiyaçlarının ne olduğuna aileleri karar vermekteyken ve ailelerinin onlar için aldıklarıyla yetinebilirlerken, günümüzde çocuklar ailelerini ihtiyaçları ve istekleri konusunda yönlendirmekte ve bu noktada zaman zaman baskı yapabilmektedir. Bu istek ve ihtiyaçlardaki çeşitlenmenin önemli sebeplerinden biri işletmelerin, kurumların ve markaların popüler kültür içerisinde yetişen çocuk hedef kitlenin aileler üzerindeki duygusal yaptırım gücünün farkına varmalarıdır. Çocukları birer tüketici olarak dikkate alan ve çocuklara yönelik ürün ve hizmet üreten birçok firma ve marka çocukların dikkatlerini çekebilmek için birden çok yöntem kullanmaktadır. Bunların başında da dikkat çekici görselleri olan, eğlenceli müzikleri olan ve çocukların kullanıldığı reklamlar gelmektedir. Popüler kültürün önemli araçlarından olan reklamlar aracılığıyla çocuklara ihtiyaçları ve beklentileri öğretilmektedir. Bu çalışma ile Koton Kids ürünlerinin reklamlarında çocuk hedef kitleler için kullanılan söylemlerin benzer yaş gruplarının zihinsel ve fiziksel gelişimi dikkate alınarak analiz edilmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda reklamda çocuk oyuncuların söylemleri Van Dijk’in eleştirel söylem analizi kullanarak incelenmiş ve bu reklamlarda kullanılan söylemlerin geleneksel aile yapısı içerisinde yetişen çocuklarda zamanla oluşabilecek toplumsal çelişkiler bağlamında değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda çocukların öğrenme sürecinde sosyal öğrenmenin ve taklit süreçleri değerlendirildiğinde Koton reklamlarının çocuklar için olumsuz örnekler de teşkil edebileceği sonucuna ulaşılabilmektedir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi tr_TR
dc.relation.isversionof https://doi.org/10.19145/e-gifder.438262 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Popüler kültür tr_TR
dc.subject Reklamlar tr_TR
dc.subject Çocuklar tr_TR
dc.subject Koton kids tr_TR
dc.subject Söylem analizi tr_TR
dc.title Reklamlarda çocuklara yönelik kullanılan söylemler: Koton örneği tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/Gülşehir sosyal bilimler meslek yüksekokulu/büro hizmetleri ve sekreterlik bölümü/çağrı merkezi hizmetleri pr. tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-1715-460X tr_TR
dc.contributor.authorID 51575 tr_TR
dc.identifier.volume 7 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 846 tr_TR
dc.identifier.endpage 867 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster