Üniversite öğrencilerinin dindarlık düzeyleri ve adil davranış gösterme arasındaki ilişki

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Güleç, Yasemin
dc.date.accessioned 2021-08-24T07:07:15Z
dc.date.available 2021-08-24T07:07:15Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.issn 2564-6427
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/4221
dc.description.abstract Öz- Bu araştırma, üniversite öğrencilerinin adil olma ve dindarlık düzeylerini esas alarak, öğrencilerin adil davranışlar gösterme düzeylerini çeşitli değişkenler açısından incelemektedir. Bu çalışmada, araştırmacı tarafından hazırlanan "Adil Davranışlar Gösterme Ölçeği (ADGÖ)" ile Asım Yapıcı tarafından hazırlanan, "Dinin Etkisini Hissetme (Dindarlık)" ölçekleri kullanılmıştır. Araştırmaya 2013-2014 eğitim-öğretim yılı sonbahar döneminde İstanbul Üniversi-tesi bünyesinde; Astronomi, Çevre Mühendisliği, Elektrik-Elektronik Mühendis-liği, Hukuk, İlahiyat, Makine Mühendisliği, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Tıp, Türk Dili ve Edebiyatı fakülte ve bölümlerinde, 1 ve 4. sınıflarda öğre-nimlerine devam eden 919 öğrenci katılmıştır. Veriler anket tekniği kullanılarak toplanmıştır. Fakülte ve bölümlere göre adil davranışların "inanç-ibadet," "farkındalık ve "önyargıdan uzak olma" boyutlarında, gruplar arasında anlamlı farklılıklar görülmektedir. Dinin etkisini hissetme düzeyi (dindarlık) en yüksek olanlar, İlahiyat Öğrencileri, en düşük olanlar ise Makine Mühendisliği öğrencileridir. Dinin etkisini hissetme ile "inanç-ibadet," "farkındalık," "emanet-doğruluk," "israftan kaçınma" yönelimlerinde, pozitif bir ilişki görülmektedir. Yani gençlerin dinin etkisini hissetme düzeyleri arttıkça, "inanç-ibadet," "far-kındalık," "emanet-doğruluk," "israftan kaçınma" düzeyleri de artmaktadır. Abstract- This research is based on the levels of performing fair behaviors and religiosity of university students. The level of per-forming fair behaviors of students is examined in terms of various variables. "Fair Behaviours Scale" prepared by the researcher (Yasemin Güleç) and "Feeling the Influence of Religion (Religio-sity) Scale" prepared by Asım Yapıcı were used in this study. In the first semester of the 2013-2014 academic year at the Univer-sity of Istanbul, nine hundred and nineteen students at their first and fourth years from Astronomy, Environmental Engineering, Electrical-Electronics Engineering, Law, Theology, Mechanical Engineering, Guidance and Counselling, Medical, Turkish Lan-guage and Literature faculties and departments participated in the field survey. Data was collected using survey. There are the significant differences among the groups in dimensions "faith-worship", "awareness” and "being away from prejudice" of fair behaviors, when faculties and departments are compared. Level of feeling the influence of religion (religiosity) is highest in Stu-dents of Theology and the lowest in Mechanical Engineering. There’s a positive correlation between feeling the influence of religion and the levels of "faith-worship", "awareness", "trust-righteousness", "avoiding prodigality" of fair behaviors. In other words, as the level of feeling the influence of the religion of students increases, the levels of "faith-worship", "awareness", "trust-righteousness and "avoiding prodigality" of fair behaviors also increase. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.relation.isversionof 10.30627/cuilah.440705 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Adalet erdemi tr_TR
dc.subject Adil olma tr_TR
dc.subject Din eğitimi tr_TR
dc.subject Adil davranışlar gösterme ölçeği tr_TR
dc.subject Dinin etkisini hissetme ölçeği tr_TR
dc.subject Value of justice tr_TR
dc.subject To be fair tr_TR
dc.subject Religious education tr_TR
dc.subject Fair behaviors scale tr_TR
dc.subject Feeling the influence of religion (religiosity) tr_TR
dc.subject Scale view publication tr_TR
dc.title Üniversite öğrencilerinin dindarlık düzeyleri ve adil davranış gösterme arasındaki ilişki tr_TR
dc.title.alternative The relationship between religiosity of university students and the levels of performing fair behaviours tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/ilahiyat fakültesi/felsefe ve din bilimleri bölümü/din bilimleri anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 291626 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0001-8843-3270 tr_TR
dc.identifier.volume 18 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 329 tr_TR
dc.identifier.endpage 359 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster