Acemi kullanıcılara yönelik bir öğrenme yönetim sistemi geliştirilmesi ve sistemin bileşenleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Çakır, Hasan
dc.contributor.author Aydoğdu, Şeyhmus
dc.date.accessioned 2021-08-23T12:09:57Z
dc.date.available 2021-08-23T12:09:57Z
dc.date.issued 2017-10-11
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/4163
dc.description.abstract Öğrenme yönetim sistemleri, uzaktan eğitimde öğrencilerin öğrenme etkinliklerini gerçekleştirmeleri amacıyla kullanılan sistemlerdir. Ancak öğrenme yönetim sistemlerinin gerek ana makinalara kurulumu, işletmes i ve içerik geliştirilmesi uzmanlık isteyen alanlardır. Mesleki gelişim için öğrenme yönetim sistemi kullanmak isteyen küçük ve orta ölçekli işletmeler veya kar amacı gütmeyen küçük ve orta büyüklükteki vakıf ve organizasyonlar için bu sistemleri kurmak ve işletmek için yeterli parasal ve insan kaynağı bulamamaktadır. Bu çalışmada acemi kullanıcılara yönelik geliştirilen öğrenme yönetim sisteminin geliştirme süreci ele alınmış ve sistemin bileşenleri açıklanmıştır. Sistem Türkiye Zihinsel Yetersiz Çocukları Yetiştirme ve Koruma Vakfı (ZİÇEV) tarafından yapılan zihinsel engelli bireylerle çalışan öğretmenler ve diğer profesyoneller için müfredat geliştirme AB projesi kapsamında mesleki gelişim kurslarının uzaktan verilmesi için geliştirilmiştir. Vakıf bünyesi nde bir öğrenme yönetim sistemini işletecek ve içerik geliştirecek personel olmadığından ortalama bir bilgisayar kullanıcısının yönetebileceği, içerik ve sınav sorusu ekleyebileceği bir öğrenme yönetim sistemi özel olarak geliştirilmiştir. Geliştirilen öğrenme yönetim sisteminde öğrenci, öğretmen, süper kullanıcı ve admin olmak üzere dört tip kullanıcı bulunmaktadır. Öğrenci tipindeki kullanıcılar sistemdeki kurslara katılabilir, onaylanan kurs içeriklerini görüntüleyebilir ve arasınav ve son sınavlara giriş yapabilirler. Öğretmen tipindeki bir kullanıcı kurs içeriklerini görüntüleyebilir, düzenleyebilir, arasınavlar ve son sınavlar oluşturulabilir ve oluşturulan sınavlara sorular ekleyebilir. Süper kullanıcı tipindeki bir kullanıcı öğretmen yetkilerine ek olarak kullanıcı yönetimini gerçekleştirebilir, kullanıcıların gezinme raporlarını görüntüleyebilir ve sistemden başarı sertifikası oluşturabilir. Yönetici tipinde bir kullanıcı süper kullanıcı tipindeki yetkilere ek olarak sistemdeki modüllerin aktif-pasif edilmesine yönelik işlemleri gerçekleştirmektedir. Geliştirilen öğrenme yönetim sistemi aynı zamanda sistemde kullanılan içeriklerin geliştirilmesine olanak sağladığından kendi içerisinde bir içerik yönetim sistemi içermektedir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Öğrenme yönetim sistemi tr_TR
dc.subject İçerik yönetim sistemi tr_TR
dc.title Acemi kullanıcılara yönelik bir öğrenme yönetim sistemi geliştirilmesi ve sistemin bileşenleri tr_TR
dc.type conferenceObject tr_TR
dc.relation.journal ITTES 2017 tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü/bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 44143 tr_TR
dc.contributor.authorID 255106 tr_TR
dc.identifier.startpage 49 tr_TR
dc.identifier.endpage 49 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster