Otel yöneticilerinin etik politika ve yöntemlere yaklaşımları üzerine ampirik bir arastırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Sarıışık, Mehmet
dc.contributor.author Akova, Orhan
dc.contributor.author Çontu, Mehmet
dc.date.accessioned 2021-08-09T07:09:23Z
dc.date.available 2021-08-09T07:09:23Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.citation SARIISIK MEHMET, AKOVA ORHAN, ÇONTU MEHMET (2006). Otel Yöneticilerinin Etik Politika ve Yöntemlere Yaklaşımları Üzerine Ampirik Bir Araştırma. Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi ,17(1), 22-34. (Kontrol No: 846037) tr_TR
dc.identifier.issn : 1300-4220 (1990-2006)
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/tr/pub/atad/issue/16790/174434
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/4053
dc.description.abstract Bu çalışmanın temel amacı otel yöneticilerinin otellerdeki etik politika ve yöntemler ile etik uygulamalar konusundaki görüş ve algılama­larını ortaya çıkarmaktır. Ayrıca, otel yöneticilerinin etik yöntem ve uygulamalar konusundaki rollerinin belirlenmesi de amaçlar arasında yer almaktadır. Araştırma için İstanbul'daki turizm işletme belgeli dört ve beş yıldızlı oteller seçilmiştir. Otel yöneticilerine kapalı uçlu sorulardan oluşan anket uygulanmıştır. Bulgular, otel işletmelerinin önemli bir bölümünün işletmelerine özgü yada başka işletmelere ait etik kodları kullandıklarını göstermektedir. Otel yöneticilerinin çoğu belirlenen değer yargılarının işletmelerinin yapısına uygun olduğunu bildirmişlerdir (4,17). Bununla birlikte analiz sonuçlarından otellerin etik yöntem ve uygulamalarında işletme türü ve sınıfları açısından görüş farklılıkları olduğu anlaşılmaktadır. Otel yöneticileri etik uygulamaların etkinliğini (4,11) ve etik politika ve yöntemleri çalışanlarına bildirmeyi (4,02) önemli sorumlulukları arasında görmektedirler. Araştırmada parametrik olmayan ve birden fazla örnek değerin benzer yapıda olup olmadığını incelemek için uygulanan Kruskal-Wallis (KW) ile Mann Whitney-U testleri kullanılmıştır. Uygulanan testler sonu­cunda işletmelerin sınıf farklılıklarına rağmen otel yöneticilerinin etik değer yargılarına bakış açıları arasında önemli farklılıklar gözlem­lenmemiştir. Yöneticilerin yöneticilik deneyimleri dikkate alındığında, etik politikaların uygulanması konusunda anlamlı farklılıklar bulun­mamakla birlikte, eğitim düzeyleri açısından özellikle "etik politika ve yöntemlerin departmanın etiğe uygun davranış tarzını belirlemesi" konusunda görüş farklılıkları ortaya çıkmıştır. tr_TR
dc.description.abstract The main goal of this research is to expose hotel manager’s opinions and attitudes about ethical policies and procedures and ethical applications in hotels. This study also aimed to define hotel manager’s roles about ethic, method and application. In this research 4- and 5-star hotels were chosen in Istanbul, which had tourism operation certificates. A questionnaire with close-ended questions was applied to hotel managers. According to the findings, most of the hotels use their own ethical codes or other administrative procedure on ethics. The majority of hotel managers reported that stated values are acceptable with mentality of administration. (4,17). However, it has been understood from the results of analysis that hotels have differential aspects about ethical procedures and applications in terms of administration kind and type. Hotel managers pointed out that “effectiveness of the ethic practices (4,11)” and “ communication to all employees effectively about ethical policies and procedures (4,02)” were among their main duties. The Kruskal-Wallis (KW) and Mann Whitney-U tests were used to examine whether nonparametric examples of the values more than one had the similar structure or not, in this research. The results of the analysis showed that, it was not observed significant differences in the aspects of ethical attitudes of the hotel managers despite the class distinctions between hotels. In the aspects of experiences of the managers there were no signicant differences in the application of the ethical policies, however it was found significant differences in “the ethical policies” and “the methods which determine the appropriate ethical behaviors in the departments” in terms of educational levels tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Detay yayıncılık tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Etik kuralları tr_TR
dc.subject Turizm etiği tr_TR
dc.subject Etik politikaları tr_TR
dc.subject Otel işletmeleri tr_TR
dc.subject Konaklama işletmeleri tr_TR
dc.subject Yöneticiler tr_TR
dc.subject Otel yöneticileri tr_TR
dc.subject Ethics tr_TR
dc.subject Ethical policies tr_TR
dc.subject Ethical applications tr_TR
dc.subject Business ethics tr_TR
dc.subject Ethics in tourism tr_TR
dc.title Otel yöneticilerinin etik politika ve yöntemlere yaklaşımları üzerine ampirik bir arastırma tr_TR
dc.title.alternative An emprical investigation about ethics policies and procedures of the hotels managers tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Ürgüp Sebahat ve Erol Toksöz Turizm Meslek Yüksekokulu, Otel Lokanta ve İkram Hizmetleri Bölümü, Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı tr_TR
dc.contributor.authorID 51330 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0001-9387-6308 tr_TR
dc.identifier.volume 17 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 22 tr_TR
dc.identifier.endpage 34 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster