Impact of psychological hardiness and self-monitoring on teacher burnout

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Erkutlu, Hakan
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:28:50Z
dc.date.available 2021-07-26T10:28:50Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3860
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı psikolojik dayanıklılık ve öz-izlemenin örgütsel politika ve çalışanın tükenmişliği arasındaki ilişkideki düzenleyici rollerini araştırmaktır. Bu çalışmanın örneklemini 2010-2011 ilkbahar döneminde Ankara, İstanbul, Adana, Antalya, Samsun, Kahramanmaraş, Adıyaman ve Gaziantep’te rassal metotla seçilen 112 lisedeki 1344 lise öğretmeni oluşturmaktadır. Örgütsel politika, örgütsel politika algılama anketi kullanılarak ölçülmüştür. Öğretmenin tükenmişliği, psikolojik dayanıklılık ve öz-izlemeyi değerlendirmek için sırasıyla Maslach tükenmişlik envanteri, Kişisel bakış açıları anketi III-R ve Öz-izleme anketi kullanılmıştır. Bu çalışmada, hipotezlerin test edilmesinde düzenlenmiş hiyerarşik regresyon analizi kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçları, liselerde örgütsel politika ile öğretmen tükenmişliği arasında olumlu bir ilişki bulunduğunu göstermektedir. tr_TR
dc.language.iso eng tr_TR
dc.publisher Hacettepe Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Örgütsel politika tr_TR
dc.subject Psikolojik dayanıklılık tr_TR
dc.title Impact of psychological hardiness and self-monitoring on teacher burnout tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 43640 tr_TR
dc.identifier.volume 43 tr_TR
dc.identifier.startpage 186 tr_TR
dc.identifier.endpage 197 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster