Çocuk edebiyatı ders kapsamında çocuk gelişimi öğrencileri tarafından geliştirilen eğitim materyallerinin incelenmesi: Hikaye küpü tekniği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Çakır Aksungur, Fatma
dc.date.accessioned 2021-07-09T06:58:09Z
dc.date.available 2021-07-09T06:58:09Z
dc.date.issued 2021-05-23
dc.identifier.citation Fatma ÇAKIR AKSUNGUR(2021) ÇOCUK EDEBİYATI DERS KAPSAMINDA ÇOCUK GELİŞİMİ ÖĞRENCİLERİ TARAFINDAN GELİŞTİRİLEN EĞİTİM MATERYALLERİNİN İNCELENMESİ: HİKAYE KÜPÜ TEKNİĞİ (2. DÜNYA ÇOCUK KONGRESİ)(Özet Metin Bildiri) tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3771
dc.description.abstract “Hikaye Küpü Tekniği” okul öncesi eğitim kurumlarında Türkçe etkinliği sırasında hikaye anlatımında kullanılan bir materyal çeşididir.Teknik hazırlanırken çocuğun bilişsel,sosyal,duygusal gelişim özellikleri ve tekniğin uygulanabilirliği göz önünde bulundurulmalıdır.Bu çalışma çocuk gelişimi öğrencilerinin hikaye küpü tekniği kullanarak geliştirdiği eğitim materyallerinin genel nitelikleri ve hikaye konuları bakımından incelenmesi amacıyla yapılmıştır.Araştırmada nitel araştırma desenlerinden doküman analizi yöntemi kullanılmıştır.2020-2021 eğitim-öğretim yılı güz döneminde öğrenim gören Çocuk Gelişimi öğrencilerinin “Çocuk Edebiyatı” dersi kapsamında hazırladıkları toplam 22 materyal, genel özellikler ve hikaye konuları bakımından incelenerek değerlendirilmiştir.Eğitim materyalleri incelenirken çalışmacılardan bağımsız 2 uzmandan görüş alınmıştır.Materyaller; ‘’genel özellik ve nitelikler formu’’ kullanılarak değerlendirilmiştir.Eğitim materyallerinin değerlendirilmesi sonucunda; hikaye konularının dağılımına baktığımızda; 2’sinin ‘’yardımlaşma’’,diğer 20 materyalin ise (hayvan sevgisi,merhamet duygusu,iyilik etme, arkadaşlık vb.)farklı kavramların hikaye konusu olarak ele alındığı belirlenmiştir.Hikaye küpü materyalleri genel özellikleri bakımından değerlendirildiğinde; ‘’ materyalde yeterince atık malzemelerin kullanımı,’’ hikaye küpü materyalindeki karakter boyutlarının birbiriyle uygunluğu’’,’’ materyalin çocukların dikkatini çekebilmesi ’’ materyalin eğitici ve öğretici olması ‘’ ve ‘’ materyaldeki figürlerin üç boyutlu ve hareketli olması ‘’kriterlerinde 2 materyalin uygun olmadığı,20 materyalin uygun olduğu belirleniştir.Ayrıca ‘’hikaye küpünün içeriğinin çocuğun zihinsel gelişim açısından uygunluğu’’,’’ materyalde kullanılan malzemelerin çocuk sağlığına uygunluğu ‘’,’’ materyal için yazılan hikaye konusunun verilmek istenen mesaja uygunluğu ‘’ ve ‘’ materyalde sayfa geçişlerindeki esnekliğe uygunluğu‘’ kriterlerinde ise materyallerin tamamının belirlenen niteliklere uygun olduğu saptanmıştır.’’ materyalin yaratıcı ve orijinal olması ‘’ kriterinde ise 4 materyalin uygun olmadığı, 18 materyalin uygun olduğu ve ’’ materyaldeki karakter ve fonda kullanılan çizimlerdeki ayrıntılığın olması ‘’kriterine baktığımızda ise 10 materyalin uygun olmadığı, 12 materyalin uygun olduğu belirlenmiştir.Araştırmanın sonucunda çocuk gelişimi öğrencilerinin materyal hazırlama tekniklerine uygun özellikte, dikkat çekici, eğitici, öğretici, duygusal ve zihinsel gelişimlerine uygun materyaller hazırladıkları görülmüştür. Belirlenen sonuçlar doğrultusunda; çocuk gelişimi alanında farklı yöntemlere yönelik çalışmaların yapılması ve bu çalışmaların sayısının artırılması yararlı olacaktır. tr_TR
dc.description.abstract The "Story Cube Technique" is a type of material used in storytelling during Turkish activities in preschool education institutions. While preparing the technique, the child's cognitive, social, emotional development characteristics and the applicability of the technique should be taken into consideration. The document analysis method, one of the qualitative research designs, was used in the study. A total of 22 materials prepared by the Child Development students in the fall semester of the 2020-2021 academic year within the scope of the "Children's Literature" course were examined and evaluated in terms of general characteristics and story subjects. While examining the educational materials, opinions of two experts, independent of the researchers, were obtained. It was evaluated using "general features and qualifications form". As a result of the evaluation of the training materials; When we look at the distribution of story topics; It has been determined that 2 of them are "solidarity" and the other 20 materials (love of animals, compassion, kindness, friendship, etc.) are considered as story subjects of different concepts. '' The use of enough waste materials in the material, '' the compatibility of character dimensions in the story cube material '', '' the material being able to attract the attention of the children '' the material being educational and instructive '' and '' the figures in the material being three-dimensional and mobile '' 20 materials were found to be suitable. In addition, in the criteria of '' the suitability of the content of the story cube for the child's mental development '', '' the suitability of the materials used in the material for child health '', '' the suitability of the story subject written for the material to the desired message '' and '' the suitability of the flexibility of page transitions When we look at the criterion of `` the material being creative and original '', 4 materials are not suitable, 18 materials are suitable, and when we look at the criterion of `` the character in the material and the detail in the drawings used in the background '', 10 materials are not suitable, 12 As a result of the study, it was seen that child development students prepared materials that were suitable for material preparation techniques, attractive, educational, instructive, and suitable for their emotional and mental development. In line with the determined results; It would be beneficial to conduct studies on different methods in the field of child development and to increase the number of these studies. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Hikaye küpü tr_TR
dc.subject Hikaye anlatım tekniği tr_TR
dc.subject Çocuk gelişimi eğitimi tr_TR
dc.subject Story cube tr_TR
dc.subject Storytelling technique tr_TR
dc.subject Child development education tr_TR
dc.title Çocuk edebiyatı ders kapsamında çocuk gelişimi öğrencileri tarafından geliştirilen eğitim materyallerinin incelenmesi: Hikaye küpü tekniği tr_TR
dc.title.alternative Investigation of educational materials developed by children's development students within the scope of children's literature: Story cube technique tr_TR
dc.type conferenceObject tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/sağlık hizmetleri meslek yüksekokulu/çocuk bakımı ve gençlik hizmetleri bölümü/çocuk gelişimi pr. tr_TR
dc.contributor.authorID 41646 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster