Başlık için İlahiyat Fakültesi/Faculty of Theology listeleme

Başlık için İlahiyat Fakültesi/Faculty of Theology listeleme

Sırala: Sıra: Sonuçlar:

  • Yiğit, Fevzi (Tek-Dav, 2021-04-26)
    Bu makalede, genel olarak Fârâbî’nin akıl anlayışı, özel olarak ise bilkuvve aklın mahiyeti, nasıl bilfiil olduğu ve ilk bilgiler konu edilmektedir. Bilindiği üzere Meşşâî felsefede “bilkuvve olmak” iki anlamda kullanılmaktadır: ...
  • Erbil, Kadir (AVRASYA SOSYAL VE EKONOMİ ARAŞTIRMALARI DERGİSİ (ASEAD) EURASIAN JOURNAL OF SOCIAL AND ECONOMIC RESEARCH (EJSER), 2021-11-21)
    Tarihe; geçmişin incelenmesi, geçmişle ilgili bilgi ve belgelerin toplanarak yorumlanması demek doğrudur. Tarih, geçmişte yapılan işlerin ve hadiselerin tamamını ifade eder. Tarih, yaşanmış geçmiştir. Dolayısıyla geçmişle ...
  • Telkenaroğlu, Merter Rahmi (Menba yayınları, 2011-01)
    Çalışma; önsöz, giriş, iki bölüm, sonuç ve bibliyografya’dan oluşmaktadır. Giriş kısmında ; “fıkhu’l-evleviyyât”a duyulan ihtiyaç, bu alana emek veren şahsiyetler ve istifade edilen kaynaklara kısaca temas edilmiştir. ...
  • Işık, Mustafa (turkish study, 2013)
    ‘Her çocuk, fıtrat üzere doğar; sonra onu ana-babası Yahudileştirir, Hıristiyanlaştırır veya Mecusîleştirir’ hadisi, temel İslam bilimlerinde ‘fıtrat hadisi’ olarak bilinir. İslami literatürde, geçmişten günümüze, bu hadis ...
  • Işık, Mustafa (İlim Hikmet vakfı- Kayseri, 2018)
    Kayseri’yle ilgili olarak yazılan eserlerin hemen hepsinin başında Tarihî Kayse-ri için “Âlimler Merkezi" /Makarr-ı ulemâ” denilmiştir. Beylikler, Selçuklu, Osmanlı Dönemlerinde ve Osmanlı sonrasındaki alimlerden biz ...
  • Orhan, Abdullah Taha (İlahiyat Yayınları, 2020-12)
    Hacı Bayram-ı Veli’nin önde gelen halifesi Akşemseddin’in, İstanbul’un fethinden sonraki süreçte Ebû Eyyûb el-Ensârî’nin kabrini keşfinin hemen ardından İstanbul’u terk ettiği bilinmektedir. Kaynaklarda bunun sebebine ...
  • Işık, Mustafa (Fecr Yayınevi, Ankara, 2000, 2008, 2016., 2016)
    “İslam’ın İnsan Tasavvuru”nu, kendilerinden yararlanarak doğru bir şekilde çıkarıp ortaya koyabileceğimiz esaslı iki kaynak, Kur’an-ı Kerim ve Hadis-i Nebevî’dir. Bu iki kaynakta bulunan psikolojik kavramlar ve insanın ...
  • ışık, mustafa (Kafkas Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2018-07-01)
    “Değişmeyen tek şey, değişimdir” sözü sosyolojik bir gerçeği yansıtmaktadır. İslam, yaşayan bir topluma gelmiş, kısa sürede toplum hayatında önemli değişiklikler gerçekleştirmiştir. Ancak değişimin kuralları gereği oluşan ...
  • Demil, Emine (UBAK Publications, 2022-03-25)
  • Demil, Emine (Konya Büyükşehir Belediyesi Kültür A.Ş. Yayınları, 2022)
  • Işık, Mustafa (bilimname,, 2011)
    Hadis, genel olarak "senet ve metin" diye ikiye ayrılır. Buna paralel olarak Hadis Metodolojisi de "Rivayetul Hadis" ve "Dirayetu'l Hadis" olmak üzere ikiye ayrılır. Dirayetul Hadis daha çok hadisin metin kısmıyla ...
  • Işık, Mustafa (Fecr yayınları, Ankara, 2018, 2018-12)
    Araştırmamızda, İletişim Fakültelerinde uygulanan ‘Haber yazmanın ana ilkesi olan 5N1K Kuralı’nı kullanacağız. Bunlar ‘ne, nerede, ne zaman, nasıl, neden ve kim?” sorularıdır. Hadisi bir hâdise, bir haber olarak ele alacak; ...
  • Işık, Mustafa (Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi / The Journal of International Social Research, 2020-06-20)
    Bir hadiste ‘yedi sınıf kişinin kıyamet gününde özel ilgi göreceği’ haber verilmektedir. Haberin sübutu sened ve metin açısından da ele alınsa da Kur’an’a uygunluğuna bakılması gerekir. Biz, bu haberin Kur’an-Sünnet ...
  • Işık, Mustafa (Turkish Studies International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 2014)
    Hadîs Tarihi sürecinde, hadîslerin öğretilmesini sağlamaya yönelik bazı ilimler doğmuştur. Garîbu’l-Hadîs, Fıkhu’l-Hadîs, Muhtelifu’lHadîs, Esbâbu Vurûdi’l-Hadîs gibi. Biz ‘dijital kuşak’ olarak adlandırılan genç nesillere ...
  • Işık, Mustafa (Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 2014-05)
    Hadîs Tarihi sürecinde, hadîslerin öğretilmesini sağlamaya yönelik bazı ilimler doğmuştur. Garîbu’l-Hadîs, Fıkhu’l-Hadîs, Muhtelifu’lHadîs, Esbâbu Vurûdi’l-Hadîs gibi. Biz ‘dijital kuşak’ olarak adlandırılan genç nesillere ...
  • Hakemlik 
    İlyas, Pür (TMDRD, 2021-03-03)
  • Erbil, Kadir (2017-09)
  • Işık, Mustafa (Harakani Dergisi Harakani Quarterly, 2014)
    Gönlü insan sevgisi ile dolu olan, tasavvufta fenâfillâh anlayışına sahip bulunan Ebû’l-Hasan el-Harakânî (352/963-425/1033) İran’ın tarihî Horasan bölgesinde yaşamış bir sûfîdir. Ömrünün son yıllarında, dervişleriyle ...
  • Durmuş, Zülfikar (Akademik Araştırmalar Dergisi, 2003-04)
    Bu konuyu çalışmamızın iki temel nedeni vardır: İlki, Muhasibi'nin yaşamış olduğu H. III/M. IX. asrın hem İslam ilimlerinin tedvin dönemi, hem mezheb ekollerinin doğup geliştiği, hem de İslam düşünce sistemini çok etkileyecek ...
  • Işık, Mustafa (Uluslararası Harput’a Değer Katan Şahsiyetler Sempozyumu -2015, 2016)
    tahsil için kayseri'ye gelen ömer, mezun olunca Elazığ'a döner. Aileboyu alim bir aileden geldiğinden; medres hozalığı ve müftülük yapar. Bir çok eser yazar.