Otel işletmelerinde psikolojik sözleşme ihlalinin ıs tatmini ve işten ayrılma niyetine etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Koyuncu, Mustafa
dc.contributor.author Özgül Katlav, Eda
dc.date.accessioned 2021-07-07T07:03:48Z
dc.date.available 2021-07-07T07:03:48Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Koyuncu, M., & Katlav, E. Ö. (2014). Otel işletmelerinde psikolojik sözleşme ihlalinin iş tatmini ve işten ayrılma niyetine etkisi. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 11(2). tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3636
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, otel çalışanlarının psikolojik sözleşme ve psikolojik sözleşme ihlal algılarını belirlemek ve otel işletmelerinde çalışan (n=228) işgörenlerin psikolojik sözleşme ve psikolojik sözleşme ihlal algılarının iş tatmini ve işten ayrılma niyeti üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Bu amaçla otel işletmelerinde psikolojik sözleşme ve psikolojik sözleşme ihlalinin iş tatmini ve işten ayrılma niyeti üzerindeki etkisini belirlemek için bir model önerilmiş ve test edilmiştir. Veriler, Nevşehir’deki dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde çalışan işgörenlere uygulanan anket tekniği ile toplanmıştır. Araştırma sonucunda otel işletmelerinde çalışan işgörenlerin psikolojik sözleşme algısı ve boyutlarının iş tatmini üzerinde etkili olduğu görülmüştür. İlişkisel psikolojik sözleşme algısı ile psikolojik sözleşme ihlal algısının da işten ayrılma niyeti üzerinde etkisi olduğu tespit edilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract Aim of this study is to determine psychological contract and psychological contract breach perceptions of the employees of accommodation enterprises and to discover how it affects employees’ job satisfaction and intent to quit. For this purpose, a model was proposed to define the impact of psychological contract and psychological contract breach in accommodation enterprises on job satisfaction and intent to quit and this model were analyzed via regression and logistic regression. Within the scope of field study, four and five star hotel enterprises was included and data were gathered through survey method. As the result of the study, it was discovered that the psychological contract perceptions employees of accommodation enterprises psychological contract and its dimensions (transactional relational) had a significant and positive impact on job satisfaction. It was also found out that relational psychological contract perception and psychological contract breach had an impact on the intent to quit. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Otel işletmeleri tr_TR
dc.subject Psikolojik sözleşme ve psikolojik sözleşme ihlali tr_TR
dc.subject İş tatmini tr_TR
dc.subject İşten ayrılma niyeti tr_TR
dc.subject Accommodation enterprises tr_TR
dc.subject Perceived psychological contract tr_TR
dc.subject Psychological contract breach tr_TR
dc.subject Job satisfaction tr_TR
dc.subject Intent to quit tr_TR
dc.title Otel işletmelerinde psikolojik sözleşme ihlalinin ıs tatmini ve işten ayrılma niyetine etkisi tr_TR
dc.title.alternative The impact of pyschological contract of employees on job satisfaction and intent to quit in hotel business tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 32659 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-4168-909X tr_TR
dc.identifier.volume 11 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 6 tr_TR
dc.identifier.endpage 27 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster