Beş yıldızlı otel işletmelerinde yetenek yönetimi uygulamalarının iş tatmini üzerindeki etkisi: Belek örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özgül Katlav, Eda
dc.contributor.author Aykaç, Emre
dc.date.accessioned 2021-07-07T06:57:51Z
dc.date.available 2021-07-07T06:57:51Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Özgül Katlav, E., & Aykaç, E. (2021). Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Yetenek Yönetimi Uygulamalarının İş Tatmini Üzerindeki Etkisi: Belek Örneği. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(2), 1150–1166. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3634
dc.description.abstract Otel işletmelerinde önemli bir rekabet unsuru olan insan kaynağı hizmet kalitesini arttırmak ve rekabet avantajı elde edebilmek için yetenekleri doğrultusunda yönetilmelidir. Yetenekli çalışanların işletmede tutulmasında ise çalışanların iş tatmini düzeyinin yüksek olması oldukça önemli olmaktadır. Bu nedenle çalışmanın amacı; otel işletmelerinde yetenek yönetiminin iş tatmini üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Araştırmada anket tekniği ile veriler toplanmış ve uygun istatistiki program aracılığıyla frekans, yüzde, ortalama, korelasyon ve regresyon analizleri yapılmıştır. Belek’te faaliyet gösteren beş yıldızlı otel işletmelerinde çalışan toplam 412 işgörene anket uygulanmıştır. Analiz sonucunda işgörenlerin yetenek yönetimi boyutları (yönetim desteği, kariyer başarısı, işletmede sorumluluk almaktan duyulan gurur, işletmenin sosyal sorumluluğu, hijyen faktörler, işletmeden duyulan memnuniyet, işten ayrılma isteği ve performans yönetimi uygulamaları) ile iş tatminleri arasında anlamlı pozitif yönde etki olduğu tespit edilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract Human resources, which is an important competitive factor in hotel businesses, should be managed in line with the abilities of the staff in order to increase service quality and gain a competitive advantage. It is very important in terms of keeping talented staff in a hotel that the job satisfaction level of the staff is kept high. Therefore, the aim of the study is to reveal the effect of talent management on job satisfaction in hotel businesses. In the study, data were collected with the questionnaire technique and frequency, percentage, mean, correlation and regression analysis were performed by means of an appropriate statistical program. A questionnaire was applied to a total of 412 employees working in five-star hotel enterprises operating in Belek. As a result of the analysis, a significant positive effect was found between the talent management dimensions (management support, career success, pride in taking responsibility in the business, socially responsible employer, hygiene factors, satisfaction with the business, intention to leave and performance management practices) of the employees and their job satisfaction. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Türk Turizm Araştırmaları Dergisi tr_TR
dc.relation.isversionof 10.26677/TR1010.2021.759 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Yetenek yönetimi tr_TR
dc.subject İş tatmini tr_TR
dc.subject Turizm tr_TR
dc.subject Belek tr_TR
dc.subject Talent management tr_TR
dc.subject Job satisfaction tr_TR
dc.subject Tourism tr_TR
dc.title Beş yıldızlı otel işletmelerinde yetenek yönetimi uygulamalarının iş tatmini üzerindeki etkisi: Belek örneği tr_TR
dc.title.alternative The effect of talent management applicat ions on job satisfacti on in f ive star hotels: Belek case study tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 32659 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-4168-909X tr_TR
dc.identifier.volume 5 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 1150 tr_TR
dc.identifier.endpage 1166 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster