Konu "Tourism" için Turizm Fakültesi/Tourism Faculty listeleme

Konu "Tourism" için Turizm Fakültesi/Tourism Faculty listeleme

Sırala: Sıra: Sonuçlar:

  • Ardıç Yetiş, Şule; Aylan, Fatmanur Kübra (Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 2021-03)
    Tüketim kültürünün olumsuz bir etkisi olarak insanlar günlük hayatlarından aşırı stres, yoğun iş ortamı arasında sıkışmış durumdadır. Bu karmaşanın içinden tüketiciler bir süre kendi ruhuna, zihnine dönüş için serbest ...
  • Ardıç Yetiş, Şule; Deniz, Gaye; Aydın, Şule; Dalkılıç, Filiz (Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2022-04)
    The aim of this study is to put forth how much of the ongoing tourism problems in the Cappadocia Region could be solved by in-depth analysis or what steps can be taken to solve them. From this point of view, by using the ...
  • Ardıç Yetiş, Şule (2020)
    Günümüzde iletişim teknolojilerinin hızla gelişmesi ile turistler bir destinasyon ile ilgili bilgi arayışını internetten kolaylıkla sağlamaktadır. Rekabet ortamının giderek artmasıyla işletmeler gibi farklılaşmaya amacıyla ...
  • Çoban, Ömer; Dilek, Sebahattin Emre; Tezgel, Ecem (2017-07)
    In the late 1990s with studies that focused on the driving forces, costs and benefits and nature of such systems began about EMS. However, in tourism, very little research has been conducted on EMS, except for a few studies ...
  • Özgül Katlav, Eda; Aykaç, Emre (Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 2021)
    Otel işletmelerinde önemli bir rekabet unsuru olan insan kaynağı hizmet kalitesini arttırmak ve rekabet avantajı elde edebilmek için yetenekleri doğrultusunda yönetilmelidir. Yetenekli çalışanların işletmede tutulmasında ...
  • Yönet Eren, Firdevs (2018)
    Bu araştırma, Kapadokya Bölgesi'ne gelen ziyaretçilerin coğrafi işaretli ürünleri bilme durumunu tespit etmek ve bölgeye ait olan ve özgün nitelikleri ile taklit edilemeyen coğrafi işaret ile tescilli ürünlerin gastronomik ...
  • Çoban, Ömer (2018-03)
    Tourism and happiness are highly related concepts. Research streams in happiness and tourism fall into two main categories: (1) tourists’ happiness and (2) residents’ happiness. In this paper, we followed the second research ...
  • Akyüz, Meral; Batman, Orhan (Turan-sam: turan stratejik araştırmalar merkezi, 2017-12-01)
    Günümüz turizm endüstrisinde konaklama ihtiyacını karşılamak için farklı tür ve nitelikte birçok işletme faaliyet göstermektedir. Bunlardan biri olan ev pansiyonculuğu alternatif turizm türleri içerisinde önemli bir yere ...
  • Özen, İbrahim Akın; Güneren, Ebru; Akpınar, Arif (Rosa dos Ventos -Turismo e Hospitalidade, 2023)
    This study aims to examine the reviews of guests who had Airbnb experience in Mexico City, Athens, and Tokyo in terms of host-guest interaction. In this way, we intend to interpret guest's experience, satisfaction, ...
  • Şahin Perçin, Nilüfer; Örgün, Emrah; Erol, Günay; Keskin, Emrah (2019-09-19)
    Kapadokya’nın merkezi konumunda bulunan Nevşehir, hem turistik hem de kültürel değerler açısından oldukça önemli bir bölgede bulunmaktadır. Nevşehir tarihi geçmişi ile birçok medeniyete ev sahipliği yapmıştır ve aynı zamanda ...
  • Şahin Perçin, Nilüfer; Keskin, Emrah; Örgün, Emrah; Erol, Günay (IV. Uluslararası Gastronomi Turizmi Kongresi, 2019)
    Kapadokya’nın merkezi konumunda bulunan Nevşehir, hem turistik hem de kültürel değerler açısından oldukça önemli bir bölgede bulunmaktadır. Nevşehir tarihi geçmişi ile birçok medeniyete ev sahipliği yapmıştır ve aynı ...
  • Belber, Burcu Gülsevil (2017-09-23)
    Günümüz dünyasında tüketici taleplerinin artması, kredi kartı vb. araçlar sayesinde insanların daha fazla satın alma imkânına kavuşması, tüketim kültürü kavramını ortaya çıkarmıştır. Bu bağlamda tüketim, insanların ...
  • Çokal, Zeynep; Büyükkuru, Meral (2018)
    Gün geçtikçe artan rekabet ortamında geleneksel pazarlama yöntemleri yetersiz kalmaktadır. Artık tüketici çok fazla ürüne, bilgiye hızlı bir şekilde ulaşabilmektedir. Bu nedenle tüketicinin karar verirken neyi önemsediği, ...
  • Büyükkuru, Meral; Çokal, Zeynep (2018-11-30)
    Gün geçtikçe artan rekabet ortamında geleneksel pazarlama yöntemleri yetersiz kalmaktadır. Artık tüketici çok fazla ürüne, bilgiye hızlı bir şekilde ulaşabilmektedir. Bu nedenle tüketicinin karar verirken neyi önemsediği, ...
  • Keskin, Emrah; Koçak, İsmail; Çontu, Mehmet (2. Ulusal Kırsal Turizm Sempozyumu, 2012)
    Çalışma Hacıbektaş ilçesinin inanç turizmi potansiyelini araştırmayı amaçlamaktadır. Bu amaca ulaşmak için 2012 yılında inanç turizmi açısından değeri olan yerlerde alan çalışması ve gözlemler yapılmıştır. Bu alanlarda ...
  • Keskin, Emrah; Dağ, Tuğba (Journal of Ethnic Food, 2020-08-20)
    Cheese, which has a deep-rooted history, is a food product that reflects the cultural memory and history of communities, besides being a method of preserving milk. Cheese varieties differ according to the cultural structure ...
  • Ardıç Yetiş, Şule; Deniz, Gaye; Aydın, Şule; Dalkılıç, Filiz (Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2022-03-31)
    The aim of this study is to put forth how much of the ongoing tourism problems in the Cappadocia Region could be solved by in-depth analysis or what steps can be taken to solve them. From this point of view, by using the ...
  • Buyruk, Lütfi (Nevşehir Üniversitesi Yayınları, 2012-04)
    Tarihi ve doğal çevreyle uyumlu ve çevreye zarar vermeden inşa edilen ya da eski ev ve benzeri yapıların restore edilmesi suretiyle turizme kazandırılan tesis türüne örnek olan butik oteller; günümüzde özellikle üst gelir ...
  • Özgül Katlav, Eda; Yönet Eren, Firdevs; Tuna, Muharrem (Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2019)
    Bu çalışmada, Türkiye’de bağcılık için önemli merkezlerden biri olan Kapadokya’da bağcılığın mevcut durumu ortaya konularak, üzümlerden elde edilen yöresel ürünlerin gastronomi turizmi kapsamında nasıl değerlendirilebileceği ...
  • Kale, Emine (Bülent Ecevit Üniversitesi, 2016)
    Bu çalışma, küçük ölçekli turizm girişimciliğinin özelliklerini belirleme amacını taşımaktadır. Bu amaç doğrultusunda turizm girişimcilerinin demografik özellikleri, işletmelere ilişkin temel bilgiler, aileye yönelik ...