Üniversite öğrencilerinde pozitif-negatif duygu ve mükemmeliyetçiliğin yordayıcısı olarak öz anlayış

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Çarkıt, Ersoy
dc.contributor.author Yalçın, Süleyman Barbaros
dc.date.accessioned 2021-07-05T06:25:55Z
dc.date.available 2021-07-05T06:25:55Z
dc.date.issued 2021-06-25
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3490
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinde öz anlayışın pozitif-negatif duyguyu ve mükemmeliyetçiliği yordayıcı rolünü incelemektir. Araştırmanın çalışma grubu, Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesinde öğrenim gören öğrencilerden rastgele seçilen 303 öğrenciden oluşmaktadır. Katılımcıların 248’i (%81.8) kadın, 55’i (%18.2) erkektir. Çalışma grubunun yaş ortalaması 20.51’dir (17-37 yaş arası; Standart sapma: 2.15). Araştırmada ‘Öz-Anlayış Ölçeği’, ‘Pozitif-Negatif Duygu Ölçeği’ ve ‘Frost Çok Boyutlu Mükemmeliyetçilik Ölçeği’ veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Verilerin analizinde yapısal eşitlik modellemesi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, öz anlayış mükemmeliyetçiliğin, olumlu ve olumsuz duygunun anlamlı bir yordayıcısıdır. Üniversite öğrencilerinde öz anlayışın artması mükemmeliyetçiliğin ve olumsuz duygunun azalmasını sağlayabilir. Ek olarak, üniversite öğrencilerinde öz anlayışın artması olumlu duygunun da artmasını sağlayabilir. Sonuçlar ilgili literatür çerçevesinde tartışılmış ve önerilere yer verilmiştir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Gazi Üniversitesi tr_TR
dc.relation.isversionof 10.37217/tebd.697249 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Öz anlayış tr_TR
dc.subject Mükemmeliyetçilik tr_TR
dc.subject Pozitif-negatif duygu tr_TR
dc.title Üniversite öğrencilerinde pozitif-negatif duygu ve mükemmeliyetçiliğin yordayıcısı olarak öz anlayış tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Türk Eğitim Bilimleri Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/eğitim bilimleri bölümü/rehberlik ve psikolojik danışmanlık anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 315615 tr_TR
dc.identifier.volume 19 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 383 tr_TR
dc.identifier.endpage 402 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster