Duygusal emek faktörünün hizmet kalitesine etkisi: Nevşehir’deki dört ve beş yıldızlı otellere yönelik bir araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Eren, Duygu
dc.contributor.author Demirel, Nilgün
dc.date.accessioned 2021-07-02T06:55:08Z
dc.date.available 2021-07-02T06:55:08Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation EREN, D., & DEMİREL, N. (2018). Duygusal Emek Faktörünün Hizmet Kalitesine Etkisi Nevşehir deki Dört ve Beş Yıldızlı Otellere Yönelik Bir Araştırma. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(14), 310–334. tr_TR
dc.identifier.issn 2147-5717
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3459
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, Nevşehir’ deki dört ve beş yıldızlı otellerdeki işgörenlerin duygusal emek düzeylerini belirlemek ve duygusal emek davranışlarının hizmet kalitesi üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Bu amaçla; duygusal emek ve hizmet kalitesi literatürü temel alınarak, araştırmanın kapsamına Nevşehir’deki dört ve beş yıldızlı otellerdeki işgörenler dahil edilmiştir. Veriler anket yardımıyla toplanmıştır. Araştırmada frekans, yüzde, korelasyon ve regresyon analizleri yapılmıştır. Araştırma sonucunda işgörenlerin duygusal emek düzeylerinin çok yüksek olmadığı, duygusal emek davranışlarının genellikle derin davranış olarak ortaya çıktığı gözlenmiştir. Yüzeysel davranışın hizmet kalitesi üzerindeki etkisi negatif yönlü olarak saptanmıştır. Buna karşılık samimi davranış ve derin davranışın hizmet kalitesi üzerinde olumlu etkisi olduğu ortaya çıkmıştır. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this study is to determine the level of emotional labor of employees and to reveal the impact of emotional labor on service quality. With this purpose, Based on literature of emotional labor and quality of service, in the scope of the research are the employees in the four and five star hotels in Nevşehir were included. Purposive sampling was used and data was gathered through survey. In this study frequency, percentage, correlation and regression analyzes carried out. The results of study indicate that emotional labor levels of employees are not high and emotional labor attitudes usually arise as deep acting. The impact of surface acting on service quality is detected as avoidant. On the other hand, surface acting and deep acting have positive impacts on service quality. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Duygusal emek tr_TR
dc.subject Hizmet kalitesi tr_TR
dc.subject Otel işletmeleri tr_TR
dc.subject Emotional labor tr_TR
dc.subject Service quality tr_TR
dc.subject Hotel business tr_TR
dc.title Duygusal emek faktörünün hizmet kalitesine etkisi: Nevşehir’deki dört ve beş yıldızlı otellere yönelik bir araştırma tr_TR
dc.title.alternative The effect of emotıonal labor factor on servıce qualıty: an investıgatıon on four-fıve star hotels in Nevşehir tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-9959-9521 tr_TR
dc.contributor.authorID 58873 tr_TR
dc.contributor.authorID 240584 tr_TR
dc.identifier.volume 1 tr_TR
dc.identifier.issue 14 tr_TR
dc.identifier.startpage 310 tr_TR
dc.identifier.endpage 334 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster