Hizmet işletmelerinde rekabet üstünlüğü aracı olarak örgütsel hizmet odaklılık

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kuşluvan, Salih
dc.contributor.author Eren, Duygu
dc.date.accessioned 2021-07-02T06:50:42Z
dc.date.available 2021-07-02T06:50:42Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation Kuşluvan, S , Eren, D . (2008). HİZMET İŞLETMELERİNDE REKABET ÜSTÜNLÜĞÜ ARACI OLARAK ÖRGÜTSEL HİZMET ODAKLILIK . Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi , 5 (4). tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3455
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, örgütsel hizmet odaklılık kavramını açıklamak ve örgütsel hizmet odaklılığın hizmet işletmeleri açısından önemini ortaya koymaktır. Örgütsel hizmet odaklılık en basit şekliyle mükemmel hizmet yaratan ve sunan nispeten kalıcı temel bir dizi örgütsel uygulamalar topluluğu olarak tanımlanmaktadır. Bu uygulamalar dört ana boyut altında toplanmaktadır. Bu boyutlar; (A) Hizmet Liderliği Uygulamaları, B) Tüketicilerle Temas Uygulamaları, C) İnsan Kaynakları Yönetimi Uygulamaları ve D) Hizmet Sistemleri Uygulamaları. Örgütsel hizmet odaklılık işletmelerin mükemmel hizmet sunmasını sağlamakta, müşteri tatmini ve sadakatini arttırmakta ve işletme performansını etkilemektedir. Bu nedenle, örgütsel hizmet odaklılık, hizmet işletmelerinin rekabet üstünlüğü elde etmesinde bir araç olarak kullanılabilir. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of the study is to explain concept of organizational service orientation and to state the significance of organizational service orientation for service businesses. Organizational service orientation may be defined as fundamental set of relatively enduring organizational practices that establish creation and delivery service excellence. These practices are categorized four major areas. These are; (A) Service Leadership Practices, (B) Service Encounter Practices, (C) Human Resource Management Practices, and (D) Service System Practices. Organizational service orientation provides delivery of outstanding service enhances customer satisfaction and loyalty and impacts on business performance. Thus, organizational service orientation can be used as a tool for service businenesses in gaining competitive advantage. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess tr_TR
dc.subject Örgütsel hizmet odaklılık tr_TR
dc.subject Hizmet işletmeleri tr_TR
dc.subject Rekabet üstünlüğü tr_TR
dc.subject Organizational service orientation tr_TR
dc.subject Service businesses tr_TR
dc.subject Competitive advantage tr_TR
dc.title Hizmet işletmelerinde rekabet üstünlüğü aracı olarak örgütsel hizmet odaklılık tr_TR
dc.title.alternative Organızatıonal servıce orıentatıon as a tool for competıtıve advantage ın servıce organızatıons tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 2791 tr_TR
dc.contributor.authorID 58873 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-9959-9521 tr_TR
dc.identifier.volume 5 tr_TR
dc.identifier.issue 4 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster