Pazarlama literatüründe elektronik ağızdan ağıza iletişimin bibliyometrik analizi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Eren, Ayşe
dc.contributor.author Eren, Duygu
dc.date.accessioned 2021-07-02T06:36:36Z
dc.date.available 2021-07-02T06:36:36Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation EREN, A., & EREN, D. (2020). Pazarlama Literatüründe Elektronik Ağızdan Ağıza İletişimin Bibliyometrik Analizi. İşletme Araştırmaları Dergisi, 12(3), 2515-2530. tr_TR
dc.identifier.issn 1309-0712
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3446
dc.description.abstract Bilimsel araştırmaların sayısının artması ve bilimin küreselleşmesine paralel olarak, bibliyometrik çalışmalar önemli bir araştırma alanı haline gelmiştir. Bu çalışmanın amacı elektronik ağızdan ağıza iletişim konusunda yapılmış araştırmaları bibliyometrik yöntem ile incelemektir.“EWOM” anahtar kelimesi Web Of Science’ın tüm dizinlerinde aratılmış, başlık ve anahtar kelimelerde ifadeyi içeren tüm yayınların kayıtları elde edilerek VOSVIEWER programı aracılığı ile verilerin analizi yapılmıştır. Araştırmada makale sayısı, atıf sayısı, en çok yayın yapan üniversiteler ve yazar ağ analizi şeklindeki bibliyometrik göstergeler kullanılarak Web of Science’ta (WoS) 2006 ile 2018 yılları arasında yer alan toplam 439 makale incelenmiştir. – Çalışmanın sonuçları, elektronik ağızdan ağıza iletişim alanındaki öncü yazar ve araştırmaları belirlemek ve araştırmacılara yeni çalışmaları için literatür taraması ve konu belirleme noktalarında faydalı olabilir. Sonuçlar incelendiğinde, toplam atıf sayısının 8645 ve 2006-2018 yılları arasında yayınlanmış toplam makalelerin ortalama atıf sayısının 19,96 olduğu tespit edilmiştir. Makalelerin h-indeksi 45 olarak tespit edilmiştir. Litvin, Goldsmith ve Pan’ın 2008 yılında yazdıkları elektronik ağızdan ağıza konulu makaleleri 739 atıf ile araştırmada incelenen en çok atıf almış makale özelliği taşımaktadır. 16 Makale ile alana en fazla yayın gönderen organizasyon State University System of Florida’dır. Ayrıca makalelere konu olmuş ve üzerine en çok makale yazılmış araştırma konusu ‘’İş Ekonomisi’’dir.Çalışma elektronik ağızdan ağıza iletişimin pazarlamanın dışındaki alanlara da konu olduğunu göstermektedir. 2000’li yılların başından bu yana internetin yaygınlaşması ve sosyal medyanın ortaya çıkışı ile elektronik ağızdan ağıza iletişim araştırmalara konu olmaya başlamıştır. Her geçen yıl elektronik ağızdan ağıza konulu araştırmalarda artış gözlenmiştir. Türkiye’den konu ile alakalı uluslararası literatüre öncü bir çalışma kazandırılmamıştır tr_TR
dc.description.abstract In parallel with the increase in the number of scientific researches and the globalization of science, bibliometric studies have become a significant research area. The aim of this study is to investigate the studies on electronic word of mouth (eWOM) with a bibliometric method. In the research, a total of 439 articles in the Web of Science (WoS) between the years 2006 and 2018 were analyzed using bibliometric indicators such as the number of articles, the number of citations, the most publishing universities, and author network analysis. The results of the study may be useful in identifying the leading authors and researches in the field of eWOM and in the literature review and topic identification stages for researchers for their new studies. As for the results, the total number of citations is 8645 and the average number of citations is 19,96. The h-index of the articles has been observed as 45. The article of Litvin, Goldsmith and Pan which was written in 2008 about eWOM is rated as the most cited article examined in the research with 739 citations. The organization that has sent the most articles to the field with 16 articles is the State University of Florida. In addition, the research topic which has been the subject of articles and the mostly-written on is Business Economics. The study shows that electronic mouth-to-mouth communication has been discussed in different academic areas not just im marketing. With the spread of the internet and the emergence of social media since the beginning of the 2000s, academics paid attention to electronic word of mouth communication in qualitative and quantitavie researches. In last two decades every year researches on eWOM has increased. International literature has not gained pioneering researches from Turkey. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Elektronik ağızdan ağıza iletişim tr_TR
dc.subject Bibliyometrik analiz tr_TR
dc.subject eWOM tr_TR
dc.subject Electronic word of mouth tr_TR
dc.subject Bibliometric analysis tr_TR
dc.title Pazarlama literatüründe elektronik ağızdan ağıza iletişimin bibliyometrik analizi tr_TR
dc.title.alternative Bibliometric analysis of electronic word-of-mouth communication in marketing literature tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İşletme Araştırmaları Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 196821 tr_TR
dc.contributor.authorID 58873 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-9959-9521 tr_TR
dc.identifier.volume 12 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 2515 tr_TR
dc.identifier.endpage 2530 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster