Şehir otellerinin pazarlanmasında yaşanan zorluklar: Bir örnek olay çalışması,

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ardıç Yetiş, Şule
dc.date.accessioned 2021-07-01T08:26:39Z
dc.date.available 2021-07-01T08:26:39Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Şehir otellerinin pazarlanmasında yaşanan zorluklar: Bir örnek olay çalışması, Ardıç Yetiş, Ş. (2019). 20. Ulusal Turizm Kongresi, 1007-1012, (Tam metin bildiri). tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3411
dc.description.abstract Bu araştırma, şehir turizmi kapsamında faaliyet gösteren şehir otellerinin pazarlanmasında karşılaşılan sorunları belirlemek ve buna yönelik çözüm önerileri üretebilmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma turizm açısından en çok tercih edilen yerlerden biri olan Nevşehir ilinde yapılmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemine dayalı olarak örnek olay analizi ile gerçekleştirilmiştir. Örnek olay analizini, bir ya da birden fazla olayı, bireyi ve işletmeyi tanımlamak ve açıklamak amacıyla, sistematik bir biçimde incelenmesi olarak tanımlamak mümkündür. Araştırma kapsamında Nevşehir’de 2018 yılından itibaren faaliyet gösteren beş yıldızlı bir şehir oteli incelenmiştir. Araştırma sonucunda şehir otellerinin en önemli pazarlama sorunları; teknolojik gelişmelere ayak uydurma güçlüğü, talep yetersizliği, müşterilerin tatmin edilme zorluğu, aldatıcı ve yanıltıcı reklamlar, tekelleşme, yoğun rekabet, bilgili ve yetenekli satış elemanlarına sahip olamamaları vurgulanmıştır. Bu sorunlara karşılık şehir otelinde; hizmet, ürün, fiyatlandırma ve tutundurma gibi pazarlama faaliyetlerinin yürütülmeye çalışıldığı vurgulanmıştır. Öte yandan örnek olay çerçevesinde incelenen şehir otelinin pazarlama uygulamalarını yeteri kadar etkili kullanmadığı ve bunun sonucu olarak da pazarlama sorunlarını çözme konusunda yetersiz kaldığı görülmüştür. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess tr_TR
dc.subject Şehir oteli tr_TR
dc.subject Nevşehir tr_TR
dc.subject Örnek olay tr_TR
dc.title Şehir otellerinin pazarlanmasında yaşanan zorluklar: Bir örnek olay çalışması, tr_TR
dc.type conferenceObject tr_TR
dc.relation.journal 20. Ulusal Turizm Kongresi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 56949 tr_TR
dc.identifier.startpage 1007 tr_TR
dc.identifier.endpage 1012 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster