Turistlerin çevre dostu tutumlarının çevreye duyarlı turistik ürün satın alma niyeti üzerine etkisi: Nevşehir ilinde bir araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Güneren, Ebru
dc.contributor.author Tabak, Gülsüm
dc.date.accessioned 2021-07-01T07:36:55Z
dc.date.available 2021-07-01T07:36:55Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation ÖZDEMİR, E. G., & TABAK, G. (2019). Turistlerin Çevre Dostu Tutumlarının Çevreye Duyarlı Turistik Ürün Satın Alma Niyeti Üzerine Etkisi: Nevşehir İlinde Bir Araştırma**(The Effect of Tourists Ecofriendly attitudes on touristic product purchase intention: a research in Nevşehir province. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 1753, 1787. tr_TR
dc.identifier.issn 2147-8775
dc.identifier.uri https://jotags.org/2019/vol7_issue3_article14.pdf
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3388
dc.description.abstract Artan sanayileşme ile birlikte üretim ve tüketim miktarının artması ve kaynakların bilinçsiz bir şekilde kullanılması doğal çevrenin zarar görmesine neden olmuştur. Çevre sorunlarının farkına varan devletler, sivil toplum kuruluşları ve tüketiciler son yıllarda bilinçlenmekte ve çevreyi koruma adına birtakım adımlar atmaktadır. Özellikle tüketiciler çevre konusunda hem duyarlılık göstermekte hem de işletmelerin çevre konusunda hassas olmalarını beklemektedir. Bütün bunlar karşımıza çevre dostu tutum ve satın alma niyeti kavramlarını çıkarmıştır. Bu bağlamda, çalışmanın temel amacı, turistlerin çevre dostu tutumlarının çevreye duyarlı turistik ürün satın alma niyetleri üzerinde etkisi olup olmadığının ortaya konmasıdır. Bu amaç çerçevesinde, çevre dostu tutum ve boyutları ile çevreye duyarlı turistik ürün satın alma niyeti kavramları ele alınmıştır. Çalışmanın hipotezlerinin test edilmesi amacıyla yapılan alan araştırmasında nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Uygulama, Haziran-Ağustos 2016 tarihleri arasında, turistlerin Nevşehir ilinde bulunan ören yerleri ziyaretleri sırasında gerçekleştirilmiş ve 452 kişiye ulaşılmıştır. Araştırmada frekans, yüzde, standart sapma, t testi, One-Way ANOVA, korelasyon ve regresyon analizleri kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, çevre dostu tutumun satın alma niyetine olan etkisinin doğrusal ve pozitif yönlü olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca demografik değişkenlerden bazılarının turistlerin çevre dostu tutumları üzerinde anlamlı bir farklılığa neden olduğu tespit edilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract Increase“in production and consumption and unconscious use of resources with increasing industrialization caused damage to the natural environment. Governments, non-governmental organizations and consumers who have become aware of environmental problems have become conscious in recent years and have taken some steps to protect the environment. In particular, consumers are sensitive to the environment and they also expect businesses to be environmentally sensitive. All of these have brought us the concepts of eco-friendly attitude and eco-friendly purchase intention. In this context, the main purpose of the study is to determine whether the eco-friendly attitudes of tourists have an impact on the intention to buy environmentally sensitive tourist attractions. Within this framework, the concepts of ecofriendly attitude and dimensions and intention to buy environmentally sensitive touristic products are discussed.” In“order to test the hypotheses of the study, quantitative research method was used in the field research. The study was conducted between June and August 2016 during the visits of tourists to the historical sites in Nevşehir where 452 people were reached. Frequency, percentage, standard deviation, t test, One-Way ANOVA, correlation and regression analyzes were used in the study. According to the findings, the effect of eco-friendly attitude on purchasing intention is linear and positive. In addition, it was found that some of the demographic variables caused a significant difference on the environmentally friendly attitudes”of tourists. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.relation.isversionof 10.21325/jotags.2019.447 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Çevre dostu tutum tr_TR
dc.subject Satın alma niyeti tr_TR
dc.subject Çevreye duyarlı turistik ürün tr_TR
dc.subject Eco-friendly attitude tr_TR
dc.subject Purchase intention tr_TR
dc.subject Environment-friendly touristic product tr_TR
dc.title Turistlerin çevre dostu tutumlarının çevreye duyarlı turistik ürün satın alma niyeti üzerine etkisi: Nevşehir ilinde bir araştırma tr_TR
dc.title.alternative The effect of tourists ecofriendly attitudes on touristic product purchase intention: a research in Nevşehir province tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Journal of tourism and gastronomy studies tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 37053 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0003-2669-4402 tr_TR
dc.identifier.volume 7 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 1753 tr_TR
dc.identifier.endpage 1787 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster