Örgütsel kimlik ve güven algılamalarının örgütsel özdeşleşme üzerindeki etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Demirtaş, Özgür
dc.contributor.author Biçkes, Durdu Mehmet
dc.contributor.author Yılmaz, Celal
dc.date.accessioned 2021-06-30T12:23:48Z
dc.date.available 2021-06-30T12:23:48Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Demirtaş, Ö., Biçkes, D.M. & Yılmaz, C. (2018). “Örgütsel Kimlik ve Güven Algılamalarının Özdeşleşme Üzerindeki Etkisi”, International Journal of Disciplines Economics & Administrative Scienves Studies, 4(8), 274-285. tr_TR
dc.identifier.issn 2587-2168
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3366
dc.description.abstract Rekabetin küresel bir nitelik kazanmasıyla birlikte, örgütlerin sürdürülebilir rekabet avantajı elde etmede kullanabilecekleri temel yeteneklerin önemi son derece artmıştır. Temel yeteneklerin oluşturulmasında ve korunmasında anahtar işlev hiç kuşkusuz çalışanların örgütü ve örgütün faaliyetlerini sahiplenmeleri yani örgütle özdeşleşmeleridir. Bu çalışmanın amacı, akademik personel örneğinde, örgütsel kimlik ve güven algılamalarının örgütsel özdeşleşme üzerindeki etkisini analiz etmektir. Araştırma bulguları, örgütsel kimlik ve örgütsel güven algılamalarının örgütsel özdeşleşme üzerinde pozitif yönlü bir etkiye sahip olduğunu ortaya koymuştur. Yapılan Kruskal-Wallis farklılık analizleri sonucunda ise yaş bağımsız değişkeni itibariyle örgütsel aidiyet algısında farklılıkların olduğu, ayrıca akademik unvan bakımında da örgütsel güven ve özdeşleşme düzeyleri arasında anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Bu bulgulara dayanarak, örgütsel güven ve örgütsel kimlik algılamalarında meydana gelen olumlu bir gelişmenin örgütsel özdeşleşmeyi de arttırabileceği söylenebilir. tr_TR
dc.description.abstract In today’s world, core competence of afirm is an important tool to achieve sustainable strategic advantage in the market. In order to establish the core competence of a firm, organizational identification comes to the front as an important topic. Thus, in this study we aimed to examine the influence of organizational identity and trust on organizational identification. The data were collected through a survey from academic staff working at a public university. Regression analyses demonstrate that organizational trust and organizational identity perceptions have increased the level of employee’s identification. In the analysis of Kruskal-Wallis, it was determined that there is a difference in organizational identity perceptions within the context of independent variable age and that there is a significant difference between organizational trust and identification levels of the participants, considering their academic titles. In accordance with these findings, we can assert that the positive outcomes on organizational trust and organizational identiy will be heighten the levels of organizational identification. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Örgütsel kimlik tr_TR
dc.subject Örgütsel güven tr_TR
dc.subject Örgütsel özdeşleşme tr_TR
dc.subject Organizational identity tr_TR
dc.subject Organizational trust tr_TR
dc.subject Organizational identification tr_TR
dc.title Örgütsel kimlik ve güven algılamalarının örgütsel özdeşleşme üzerindeki etkisi tr_TR
dc.title.alternative The effects of perceived organizational identity and trust on organizational identification tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal International Journal of Disciplines Economics & Administrative Sciences Studies tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/iktisadi ve idari bilimler fakültesi/işletme bölümü/örgütsel davranış anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 217314 tr_TR
dc.contributor.authorID 38120 tr_TR
dc.contributor.authorID 38644 tr_TR
dc.identifier.volume 4 tr_TR
dc.identifier.issue 8 tr_TR
dc.identifier.startpage 274 tr_TR
dc.identifier.endpage 2856 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster