Psikolojik sahiplenme ile müşteri odaklı davranışlar arasındaki ilişkide örgüt temelli özsaygının aracılık etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Biçkes, Durdu Mehmet
dc.contributor.author Yılmaz, Celal
dc.contributor.author Erdem, Bilal
dc.date.accessioned 2021-06-30T12:16:57Z
dc.date.available 2021-06-30T12:16:57Z
dc.date.issued 2019-12
dc.identifier.citation Biçkes, D.M., Yılmaz, C. & Erdem, B. (2019). “Psikolojik Sahiplenme İle Müşteri Odaklı Davranışlar Arasındaki İlişkide Örgüt Temelli Özsaygının Aracılık Etkisi”, International Social Sciences Studies Journal, 5(48): 6114-6126. tr_TR
dc.identifier.issn 2587-1587
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3364
dc.description.abstract Fiziksel kaynakların rakipler tarafından kolayca taklit edilebildiği günümüz iş dünyasında, rekabet üstünlüğünün sürdürülebilir kılınmasının yegâne yolu sahip olunan insan kaynağını etkin ve verimli bir şekilde kullanmaktan geçmektedir. Bütün sektörler için geçerli olan bu durum, hizmet sektöründe faaliyet gösteren işletmelerde daha yoğun hissedilmektedir. Bu gerçeğe paralel olarak, son dönemde yönetim ve örgütsel davranış literatüründe, çalışanların performansını artıracak değişkenler üzerine yapılan çalışmalarda artış gözlemlenmektedir. Bu çalışmalarda dile getirilen ortak paydalardan birisi, günümüz iş dünyasında örgütsel performansın artırılması ve örgütsel hedeflerin gerçekleştirilmesi sürecinde,görev tanımlarında yer almayan ve sergilenmesi gönüllülük esasına dayanan müşteri odaklı davranışların artan önemidir. Bu tür davranışların sergilenmesi bir takım öncüllerin varlığını gerektirmektedir. Bu çalışma, psikolojik sahiplenme ile müşteri odaklı davranışlar arasındaki ilişkide örgüt temelli özsaygının aracılık etkisini test etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Veriler anket tekniği kullanılarak, turizm sektörü çalışanlarından oluşan bir örneklemden derlenmiştir. Analizler sonucunda, araştırmanın tüm değişkenleri arasında anlamlı ve pozitif yönlü ilişkilerin bulunduğu tespit edilmiştir. Ayrıca araştırma bulguları, örgüt temelli özsaygının psikolojik sahiplenme ile müşteri odaklı davranışlar arasındaki ilişkide tam aracılık etkisine sahip olduğunu göstermektedir. Araştırma bulgularının, araştırmacılar ve uygulayıcılar açısından bir takım katkılar sağlayacağı umulmaktadır. tr_TR
dc.description.abstract In today's business world where physical resources can be easily imitated by competitors, the only way to make competitive advantage sustainable is to use the human resources effectively and efficiently. This situation, which is valid for all sectors, is felt more intensively in the enterprises operating in the service sector. In parallel with this fact, there has been an increase in the literature on management and organizational behavior literature on the variables that will improve the performance of employees. One of the common denominators expressed in these studies is the increasing importance of volunteer-based customer-oriented behaviors that are not included in the job descriptions in the process of increasing organizational performance and achieving organizational goals in today's business world. The demonstration of such behavior requires the presence of a number of premises. This study was conducted to test the mediating effect of organizational self-esteem in the relationship between psychological ownership and customeroriented behaviors. Data were collected from a sample of tourism sector employees using the survey technique. As aresult of the analysis, it was found that there were significant and positive relationships between all variables of the study. In addition, the findings of the research show that organizational self-esteem has a full mediating effect on the relationship between psychological ownership and customer-oriented behaviors. It is hoped that the research findings will make some contributions for researchers and practitioners. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.relation.isversionof http://dx.doi.org/10.26449/sssj.1802 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Psikolojik sahiplenme tr_TR
dc.subject Örgüt temelli özsaygı tr_TR
dc.subject Müşteri odaklı davranışlar tr_TR
dc.subject Seyahat acentesi tr_TR
dc.subject Psychological ownership tr_TR
dc.subject Self-esteem based on organization tr_TR
dc.subject Customer oriented behaviors tr_TR
dc.subject Travel agency tr_TR
dc.title Psikolojik sahiplenme ile müşteri odaklı davranışlar arasındaki ilişkide örgüt temelli özsaygının aracılık etkisi tr_TR
dc.title.alternative Intermediation effects of organizational based equity in relationship between psychological ownership and customer-oriented behavior tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal International Social Sciences Studies Journal tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/iktisadi ve idari bilimler fakültesi/işletme bölümü/örgütsel davranış anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 38120 tr_TR
dc.contributor.authorID 38644 tr_TR
dc.contributor.authorID 140092 tr_TR
dc.identifier.volume 5 tr_TR
dc.identifier.issue 48 tr_TR
dc.identifier.startpage 6114 tr_TR
dc.identifier.endpage 6126 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster