Medya yöneticilerinin iş tatmin düzeylerinin işten ayrılma niyetleri üzerindeki etkisi: Malatya örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Karaca, Mustafa
dc.contributor.author Biçkes, Durdu Mehmet
dc.contributor.author Çakı, Caner
dc.contributor.author Karaduman, Gülşen
dc.date.accessioned 2021-06-30T11:30:43Z
dc.date.available 2021-06-30T11:30:43Z
dc.date.issued 2017-09
dc.identifier.citation Karaca, M., Biçkes, D. M., Çakı, C. & Karaduman, G. (2017). “Medya Yöneticilerinin İş tatmin Düzeylerinin İşten Ayrılma Niyetleri Üzerindeki Etkisi: Malatya Örneği”, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5(2), 969-990. tr_TR
dc.identifier.issn 2146-3301
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3349
dc.description.abstract Son yıllarda, ülkemizden gerek kamu gerekse özel sektörde işten ayrılma sayılarının arttığı gözlemlenmiştir. Yapılan araştırmalarda, çalışanları işten ayrılmaya iten sayısız konunun olduğu bulunmuştur. Özellikle bu konular içinde çalışanın işini sevmesi, işine olan bağlılığı işten ayrılma kararı üzerinde önemli bir belirleyici olarak düşünülmektedir. Bu çalışmanın temel amacı, medya yöneticilerinin iş tatmin düzeylerinin işten ayrılma niyetleri üzerindeki etkisini belirlemektir. Medya sektörü yapı itibariyle iş gören devir oranının yüksek olduğu bir sektördür. Özellikle yetişmiş iş gücünün bir takım nedenlerden ötürü işlerinden ayrılmaları, hem maddi hem de manevi unsurlar açısından örgütler tarafından istenmeyen bir durumdur. Bu çalışma ile hedeflenen medya yöneticilerinin işten ayrılma niyeti üzerinde etkisi bulunduğu düşünülen iş tatminsizliğinin etki düzeyinin ve şiddetinin belirlenmesidir. Araştırmanın örneklemini, Malatya ilinde faaliyet gösteren yerel medya kuruluşlarında görev yapan 45 yönetici oluşturmaktadır. Uygulanan anket çalışması sonucunda 39 adet geçerli anket formu elde edilmiştir. Yapılan analizler neticesinde, medya yöneticilerinin sahip oldukları içsel iş tatmin ve dışsal iş tatmin düzeylerinin işten ayrılma niyetleri üzerinde negatif etkiye sahip olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract In recent years, it has been observed that the number of people separeting from his/her work in public sector and private sector has increased. The studies have found that there are innumerable issues that encourage employees to leave work. Particularly in this respect, the employee's liking to work, his loyalty to the work is considered as an important determinant on the decision to separate from job.The main purpose of thisstudy is todeterminetheeffect of mediamanagers' jobsatisfactionlevels on theirintentiontoleavework. Themediasector is structurally a sectorwith a highoccupancyturnover rate.Particularly, thefactthatthetrainedworker is separatedfrom his/her workdueto a number of reasons is an undesirablesituation in terms of bothmaterialandspiritualelements. Theaim of thisstudy is todeterminethelevelandseverity of jobdissatisfaction, which is thoughttohave an effect on theintention of themediamanagerstoleavethejob. Thesample of theresearch is composed of 45 managersworking in localmediaorganizationsoperating in Malatya. As a result of thequestionnairesurvey, 39 validquestionnaireformswereobtained. As a result of theanalyzesmade, it wasfoundthatthemediamanagers' jobsatisfactionlevelshave a negativeeffect on theirintentiontoleavethework. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Gümüşhane Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject İş tatmini tr_TR
dc.subject İşten ayrılma niyeti tr_TR
dc.subject Medya işletmeleri tr_TR
dc.subject Job satisfaction tr_TR
dc.subject Intentionto leave tr_TR
dc.subject Media organization tr_TR
dc.title Medya yöneticilerinin iş tatmin düzeylerinin işten ayrılma niyetleri üzerindeki etkisi: Malatya örneği tr_TR
dc.title.alternative The effect of work satisfaction of media employees’ on turnover intention: Malatya example tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/iktisadi ve idari bilimler fakültesi/işletme bölümü/örgütsel davranış anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 110919 tr_TR
dc.contributor.authorID 38120 tr_TR
dc.contributor.authorID 235189 tr_TR
dc.identifier.volume 5 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 969 tr_TR
dc.identifier.endpage 990 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster