İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin matematik dersinde kesirleri modelleme becerileri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Sarı, Mehmet Hayri
dc.contributor.author Ahi, Berat
dc.contributor.author Bozdemir, Hafife
dc.contributor.author Tabak, Hasan
dc.date.accessioned 2021-06-29T12:21:31Z
dc.date.available 2021-06-29T12:21:31Z
dc.date.issued 2010-01-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3295
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin matematik dersi, kesirler konusunda modelleme becerilerini belirlemektir. Araştırmanın örneklemini Ankara ili Yenimahalle merkez ilçe sınırları içerisinde bir ilköğretim okulunun 4. sınıfından 28 erkek, 22 kız; 5. sınıfından 25 erkek, 25 kız toplamda 100 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmaya veri toplamak amacıyla yarı yapılandırılmış sorulardan yararlanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 13.0 istatistik paket programı, verileri çözümlemede ise “%” ve “f” kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına bakıldığında; öğrencilerin sayı doğrusu, alan ve küme modelleme çeşitlerine göre bir kesri yazabilme becerileri; sayı doğrusu modeli üzerinde düşük oranda başarılı; alan ve küme modeli üzerinde ise yüksek oranda başarılı olduğu görülmüştür. Alan ve küme modelinde kesir sayılarını yazmada başarılı olmalarına rağmen öğrencilerden kesirleri alan modelinde çeşitli geometrik şekiller (kare, dikdörtgen, üçgen, paralel kenar, daire, dik yamuk) kullanarak yorumlamaları istendiğinde, kare, dikdörtgen, daire ve paralel kenar geometrik şekillerinde başarılı; üçgen ve dik yamuk geometrik şekillerinde başarısız oldukları görülmüştür. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this research is to determine the modeling skills of 4th and 5th class students of primary school in respect of fractions in mathematics. 28 boy, 22 girl of 4th class, 25 boy, 25 girl of 5th class, in the aggregate 100 students from a primary school inYenimahalle district in Ankara compose the sampling of this researh. The Screening model is used in the study. In the aim of collecting data for the research, half structured questions are exerted. In the analysis of data SPSS 13 statistics package program, in the resolve of data “%” and “f” are used. When we look at the research results, we see that students‟ skill in writing fraction according to number line, field and cluster model types. They are sucesfull in number line model at lower rate while successful in field and cluster model at high rate. Although the students are successful in writing fractions in field and cluster model, when they are asked to interpret the fractions in field model by using different geometric shapes (square, rectangle, triangle, rhomboid, circle, vertical trapezoidal) it is observed that they are good at geometric shapes such as square, rectangle, circle, rhomboid while they are bad at geometric shapes such as triangle, vertical trapezidal. tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject kesirler tr_TR
dc.subject kesilerin öğretimi tr_TR
dc.subject Fractions tr_TR
dc.subject Mathematical Modelling tr_TR
dc.subject 4th and 5th Class Students of Primary School tr_TR
dc.subject Type of Models tr_TR
dc.subject Teaching Fractions tr_TR
dc.title İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin matematik dersinde kesirleri modelleme becerileri tr_TR
dc.title.alternative THE SKILLS OF 4TH AND 5TH CLASS STUDENTS OF PRIMARY SCHOOL IN MODELLING FRACTIONS IN MATHEMATICS tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal e-Journal of New World Sciences Academy Education Sciences tr_TR
dc.contributor.department Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 103243 tr_TR
dc.identifier.volume 5 tr_TR
dc.identifier.issue 4 tr_TR
dc.identifier.startpage 1513 tr_TR
dc.identifier.endpage 1522 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster