Doğal formların seramiğe dönüşümü ve bir grup seramik uygulamanın göstergebilimsel açıdan değerlendirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Aytepe Serinsu, Betül
dc.date.accessioned 2021-06-28T11:53:34Z
dc.date.available 2021-06-28T11:53:34Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Alp, K. Ö. (2011). Resim Eğitiminde Bir Yöntem Yaklaşımı Olarak Göstergebilim ve Yeniden Anlamlandırma. 1. Sanat ve Tasarım Eğitimi Sempozyumu, Ankara. Barthes, R. (1979). Göstergebilim İlkeleri. Berke Vardar, Mehmet Rifat (Çev.). Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları. Cevizci, A. (2010). Felsefe Tarihi Thales’ten Baudrillard’a. İstanbul: Say Yayınları. Fischer, E. (1990). Sanatın Gerekliliği. Cevat Çapan (Çev.). Ankara: Verso Yayınları. Kagan, M. (1993). Estetik ve Sanat Dersleri. Aziz Çalışlar (Çev.). Ankara: İmge Yayınları. Rifat, M. (2009). Göstergebilimin ABC’si. İstanbul: Say Yayınları. Sauvagnargues, A. (2010) Deleuze ve Sanat. (Birinci Baskı). Ankara: De Ki Basım Yayım Ltd. Şti. Şişman, A. (2006). Sanat ve Sanat Kavramlarına Giriş. İstanbul: Literatür Yayınları. Ulutaş, S., Çevik, S. K. (2015). Propaganda Amaçlı Belgesel Basın Fotoğraflarının Anlam Sorunu ve Fotoğrafın Göstergebilimsel İncelemesi. İnönü University Journal of Culture and Art. Vol. 1, Sayı/No. 2, 25-39. URL 1: http://slideplayer.biz.tr/slide/10932281/ (Access date 24 August 2017). URL 2: http://www.gumuskoza.com.tr/dil-disi-gosterge-olarak-sanat.html (Access date 24 August 2017). URL 3: http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS. 59 a0a5ab4f91c7.37214292 (Access date 23 August 2017 tr_TR
dc.identifier.isbn 978-954-07-4343-1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3249
dc.description.abstract With the existence of humankind, everything in nature started to gain meaning. Nature is the main source of the life cycle. An artist is also mainly fed by nature. The natural object inspiringly takes yet another twist of creation in artist’s world and transforms into a different design, idea and meaning by moving away from its context. With primarily the message that is intended to be given by the artist and then with what the audience perceives and feels, the art work starts to gain meaning and the interpretation of semiotics come out. Semiotics is to present another meaning underneath the reality, to the others. In this research, the creation of artistic ceramic works through slip casting the natural stones and pieces of rock and their evaluation from the semiotical perspective have been referred to. Stones and pieces of rock have found expression by being shaped in ceramic material through a modern approach and they have gained a new meaning by being moved away from the context of natural form. The core meanings of the resulting ceramic works have been evaluated by looking from the aspect of the sign, the signifier and the signified. tr_TR
dc.description.abstract İnsanoğlunun varoluşu ile doğada bulunan her şey anlam kazanmaya başladı. Doğa yaşamın döngüsünü oluşturan ana kaynaktır. Bir sanatçının temel beslenme kaynağı da doğadır. Doğal olan nesne, sanatçının dünyasında ilham veren yeni bir yaratım sürecine girer ve bağlamından koparak farklı bir tasarıma, düşünceye, anlama dönüşür. Önce sanatçının vermek istediği mesaj, ardından izleyicinin algıladığı, hissettiği ile eser anlam kazanmaya başlayarak göstergebilimin yorumu ortaya çıkar. Göstergebilim, gerçeğin altındaki bir diğer anlamı karşı tarafa sunmaktır. Bu araştırmada, doğadan toplanan doğal taş ve kaya parçalarının alçı kalıplarının alınması yoluyla, sanatsal seramik uygulamalar yapılmasına ve ortaya çıkan eserlerin göstergebilimsel açıdan değerlendirilmesine değinilmiştir. Taş ve kaya parçaları seramik malzeme ile şekillendirilerek modern bir yaklaşımla ifade bulmuş ve doğal form bağlamından koparılarak yeni bir anlam kazanmıştır. Ortaya çıkan seramik uygulamaların altında yatan anlamlar gösterge, gösteren, gösterilen açısından bakılarak değerlendirilmiştir. tr_TR
dc.language.iso eng tr_TR
dc.publisher St. Kliment Ohridski University Press tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Seramik tr_TR
dc.subject Sanat tr_TR
dc.subject Ceramics tr_TR
dc.subject Art tr_TR
dc.subject Göstergebilim tr_TR
dc.subject Modern tr_TR
dc.subject Semiotics tr_TR
dc.subject Modern tr_TR
dc.subject Doğal form tr_TR
dc.subject Natural form tr_TR
dc.title Doğal formların seramiğe dönüşümü ve bir grup seramik uygulamanın göstergebilimsel açıdan değerlendirilmesi tr_TR
dc.title.alternative Transition of natural forms into ceramics and the evaluation of a group of ceramic works from the semiotical perspective tr_TR
dc.type bookPart tr_TR
dc.relation.journal Developments in Social Sciences tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/güzel sanatlar fakültesi/seramik ve cam bölümü/seramik ve cam anasanat dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 20163 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-6853-9219 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 215 tr_TR
dc.identifier.endpage 225 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster