Lazer aşındırma yönteminin grafik ve seramik alanlarında uygulanmasına ilişkin öğretim programı tasarısının ve etkililiğinin değerlendirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Aytepe Serinsu, Betül
dc.contributor.author Ulusoy, Ayten
dc.contributor.author İlkyaz, Atilla
dc.date.accessioned 2021-06-28T11:49:47Z
dc.date.available 2021-06-28T11:49:47Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Doğan, H., Ulusoy, A., Hacıoğlu, F. (1997).Okul sanayi ilişkileri. (1. basım). Ankara: Önder Matbaacılık. Hollo, I., E. (2010). Lisans mezuniyet çalışması. Batı Macaristan Üniversitesi, Macaristan, Sopron. Mungan, M. C. (2006). Lazer ile kesme ve endüstriyel uygulamaları, (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Mustafa Kemal Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Antakya. Sağlamtimur Ö., Z. (2010). Dijital sanat. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(3), 213-238. Smith, W. V. (1970). Laser applications. United States of America: Artech House Inc. Tepecik, A. (2002). Grafik sanatlar. (1. basım). Ankara: Detay Yayıncılık. Web 1, 3: http://www.almiralaser.com/yedek-parca adresinden 20 Temmuz 2012’de alınmıştır. Web 2: Buluç, R. (2012). Teknoloji sanat ve üzerine araştırma ve düşünceler. http://www.ragipbuluc.com/yazilanlar/teknolojivesanat.html adresinden 20 Temmuz 2012’de alınmıştır. Web 4: http://www.vy-tek.com/machines/index.html adresinden 28 Haziran 2012 tarihinde alınmıştır. Web 5: http://www.environmentalartblog.com/2009/07/kai-lossgott-nothing with-skin-is-blind.html adresinden 20 Haziran 2012 tarihinde alınmıştır. tr_TR
dc.identifier.uri https://jasstudies.com/DergiTamDetay.aspx?ID=2604
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3247
dc.description.abstract Teknolojinin gelişimindeki hız bilim, sanat ve eğitim alanlarını etkileyerek tüm disiplinlerin farklı yollara yönelmesini sağlamıştır. Eğitim alanında yeni teknolojilerin izlenmesi okul sanayi işbirliği açısından önem kazanırken, sanat açısından değerlendirildiğinde sanat akımlarının teknolojinin olanaklarıyla geliştiğini ve teknolojiyle sanatsal üretimler yapıldığını görmek mümkündür. Bu araştırma, grafik ve seramik alanlarında lazer aşındırma yöntemi kullanılarak ürün oluşturulabilmesine yönelik öğretim programı modeli hazırlama, uygulama ve değerlendirmeyi kapsamaktadır. Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi, Uygulamalı Sanatlar Eğitimi Bölümü öğrencileriyle uygulamalı olarak yapılan çalışmada kontrol grupsuz ön test-işlem-son test modeli kullanılmıştır. Lazer aşındırma yönteminin uygulanması sürecindeki bilgi ve işlem yaprakları, ölçme araçları uzman görüşleri alınarak araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Öğrencilerin bilgileri, hedef davranışlara uygun düzey belirleme testinin uygulanması yoluyla, psikomotor davranışlar ise, ürün ve süreç değerlendirme ölçekleriyle değerlendirilmiştir. Uygulamanın öncesinde ve sonrasında duyuşsal davranış ölçeği (tutum ölçeği) uygulanmıştır. Wilcoxon işaretli sıralar toplamı testi ile bilişsel davranışlar değerlendirilmiştir. Öğrencilerin bilgileri hedef davranışlara uygun bilgi testinin (ön test, son test ve kalıcılık testi) uygulanması yoluyla, psikomotor davranışlar ise; ürün ve süreç değerlendirme ölçekleriyle değerlendirilmiştir. Psikomotor davranışların değerlendirilmesinde; öğrencilerin süreç değerlendirme ölçeklerinden aldıkları puanların aritmetik ortalaması (x) 84.9 ve ürün değerlendirme ölçeklerinden aldıkları puanların aritmetik ortalaması (x) 77.3’tür. Bilişsel ve psikomotor davranışlara yeterli düzeyde ulaştıkları anlaşılmaktadır. Duyuşsal davranış ölçeği sonuçlarına göre; öğrencilerin uygulama sonrası tutumlarında olumlu yönde gelişme olduğu gözlenmiştir. Sonuç olarak lazer aşındırma yönteminin grafik ve seramik alanlarında uygulanmasının uygun olacağı önerisinde bulunulmuştur. tr_TR
dc.description.abstract The objective of this study is to design, implement and evaluate a curriculum model on producing art piece by the use of laser engraving method. While the universe of the research is the students studying at the Department of Applied Arts Education of the Faculty of Vocational Education at Gazi University, its paradigm is composed of ten students in total, each five of which is 4th grade students studying at the Department of Graphics Education and the Department of at Ceramics Education in the 2010-2011 academic year. Literature on this field was reviewed to figure out the goals of curriculum, target behaviors, curriculum content, its implementation and evaluation. The instruments that consist of knowledge and process sheets were developed by the researcher using expert opinion and they were utilized to collect data regarding the implementation and evaluation of laser engraving method. Knowledge of the students was assessed with level identification test suitable for targeted behaviors while psychomotor behaviors were evaluated with product and process assessment scales. Before and after the implementation, affective behavior scale (attitude scale), was used. According to the results of the study, cognitive behaviors were evaluated, and the scores of the students at the last test (x) 79.4 was higher than the scores at the test on resistance to forgetting (x) 70 which was applied after eight weeks, and Wilcoxon signed rank test results presented a significant difference in favor of the last test. As for the scores in terms of psychomotor behaviors, arithmetic mean score of the students achieved at product assessment scale was (x) 84.9 while arithmetic mean score was (x) 77.3 at process assessment scale. Therefore, it was found out that participants achieved sufficient level of both cognitive and psychomotor behaviors. According to the results of affective behavior scale, it was observed that there had been a positive change in the attitudes of the students following the implementation. Consequently, it was recommended that it is convenient to implement the laser engraving method in the fields of graphics and ceramics. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.relation.isversionof 10.9761/JASSS2604 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Grafik tr_TR
dc.subject Seramik tr_TR
dc.subject Graphics tr_TR
dc.subject Ceramics tr_TR
dc.subject Lazer aşındırma yöntemi tr_TR
dc.subject Eğitim öğretim programı tr_TR
dc.subject Curriculum on laser engraving method tr_TR
dc.title Lazer aşındırma yönteminin grafik ve seramik alanlarında uygulanmasına ilişkin öğretim programı tasarısının ve etkililiğinin değerlendirilmesi tr_TR
dc.title.alternative Laser engraving method to be ımplemented ın graphics and ceramics programs and contribution of education tr_TR
dc.type Article tr_TR
dc.relation.journal The Journal of Academic Social Science Studies (JASSS) tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/güzel sanatlar fakültesi/seramik ve cam bölümü/seramik ve cam anasanat dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 20163 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-6853-9219 tr_TR
dc.identifier.volume Winter I tr_TR
dc.identifier.issue 30 tr_TR
dc.identifier.startpage 125 tr_TR
dc.identifier.endpage 145 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster