The Mediating role of psychological capital in the relationship between career satisfaction and social loafing for women entrepreneurs and managers in tourism industry

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özgener, Şevki
dc.contributor.author İlhan, İbrahim
dc.date.accessioned 2021-06-25T13:00:57Z
dc.date.available 2021-06-25T13:00:57Z
dc.date.issued 2018-04-27
dc.identifier.citation Özgener, Ş., İlhan, İ. (2018).International EMI Entrepreneurship and Social Sciences Congress, 27-29 April 2018 - LEFKOSA, s.158 tr_TR
dc.identifier.isbn 978 – 605 – 81563 – 0 – 2
dc.identifier.uri http://congress1.emissc.org/files/EMISSC%20E-Book%2027-29%20Nisan%202018%20Lefko%C5%9Fa.pdf
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3187
dc.description.abstract For women entrepreneurs and managers, it is thought that career satisfaction can reduce the tendency of social loafing in tourism businesses and thus they can create more added value as a consequence of the approach. The previous studies that investigate the mediating role of psychological capital in the relationship between career satisfaction and social loafing is also limited. Therefore, the purpose of this study is to investigate the mediating role of psychological capital in the relationship between career satisfaction and social loafing in tourism industry. The sampling consists of women entrepreneurs and managers (N=120) in tourism industry in the Nevşehir Province, Turkey. Data acquired from mentioned research sampling by the help of a questionnaire including “social loafing scale” (George, 2005), psychological capital scale” (Luthans et al 2007) and “career satisfaction scale” (Greenhaus, Parasuraman & Wormly, 1990) and has been analyzed by using Mediated Regression Analysis. According to the results of the research, it stated that career satisfaction had a negative effect on social loafing. Moreover, psychological capital mediated the relationship between career satisfaction and social loafing. Finally, it was emphasized that the study has some limitations, together with some implementation-oriented suggestions of social loafing for women entrepreneurs and managers in tourism industry and suggestions about the research to be done in similar topics in the future were presented. tr_TR
dc.description.abstract Girişimci ve yönetici kadınlar açısından kariyer tatmininin turizm işletmelerinde sosyal tembellik eğilimini azaltabileceği ve böylece kadın girişimci ve yöneticilerin daha fazla katma değer yaratabileceği düşünülmektedir. Bununla birlikte iki değişken arasındaki ilişkide psikolojik sermayenin aracılık ettiğine dair önceki çalışmaların sayısı da sınırlıdır. Bu nedenle çalışma amacı, kariyer tatmininin sosyal tembellik üzerindeki etkisini incelemek ve bu iki değişken arasındaki ilişkide psikolojik sermayenin aracı rolü oynayıp oynamadığını incelemektir. Bu araştırmanın örneklemini Nevşehir ilinde turizm işletmelerinde faaliyet gösteren kadın girişimciler ve yöneticiler oluşturmaktadır (N=120). George (1992) tarafından geliştirilen sosyal tembellik ölçeği, Luthans ve arkadaşları tarafından tasarlanan psikolojik sermaye ölçeği (2007) ve Greenhaus, Parasuraman & Wormly (1990) tarafından geliştirilen kariyer tatmini ölçeği ifadelerini kapsayan soru formu yardımıyla söz konusu örneklemden elde edilen veriler aracı değişkenli regresyon analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre, kariyer tatmini ile sosyal tembellik arasında negatif yönlü bir ilişki olduğu saptanmıştır. Ayrıca çalışmada psikolojik sermayenin kariyer tatmini ile sosyal tembellik arasındaki ilişkide aracı rolü oynadığı saptanmıştır. Son olarak araştırmanın kısıtları, girişimci ve yönetici kadınlara araştırma bulguları ile ilişkili olarak önerilerde bulunulmuş ve gelecekte benzer konularda yapılacak araştırmalara yönelik bazı öneriler sunulmuştur. tr_TR
dc.language.iso eng tr_TR
dc.publisher Dilkur Akademi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Career Satisfaction tr_TR
dc.subject Social Loafing tr_TR
dc.subject Psychological Capital tr_TR
dc.subject Tourism Industry tr_TR
dc.title The Mediating role of psychological capital in the relationship between career satisfaction and social loafing for women entrepreneurs and managers in tourism industry tr_TR
dc.title.alternative Turizm sektöründe kadın girişimci ve yöneticiler açısından kariyer tatminin sosyal tembellik üzerindeki etkisi: psikolojik sermayenin aracı rolü tr_TR
dc.type conferenceObject tr_TR
dc.relation.journal International EMI Entrepreneurship and Social Sciences Congress tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Gastronomi ve Mutfak Sanatları tr_TR
dc.contributor.authorID 33545 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-6614-9356 tr_TR
dc.identifier.startpage 158 tr_TR
dc.identifier.endpage 158 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster