Kurumun sürdürülebilirliğinde itibar riski yönetiminin yeri ve önemi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kızılboğa Özaslan, Rüveyda
dc.contributor.author Özşahin Koç, Filiz
dc.date.accessioned 2021-06-24T10:13:54Z
dc.date.available 2021-06-24T10:13:54Z
dc.date.issued 2016-01-25
dc.identifier.citation Kaynakça gösteriminde APA6 (American Psychological Association) Formatı; kullanılmalıdır. tr_TR
dc.identifier.issn 1308-4216
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/3033
dc.description.abstract İtibar, kazanımı yıllar alabilen; ancak kaybı beş dakika gibi kısa bir sürede gerçekleşebilen kurumun maddi olmayan bir değeridir. Kurumsal risk yönetim sisteminin önem kazanması ile birlikte itibar riskinin nasıl yönetileceği ve kurumsal itibarın sürdürülebilirliğinin nasıl sağlanacağı konusu da hem özel sektör hem de kamu kurumları için önemli hale gelmiştir. Bu nedenle çalışmada itibar kavramı, itibar riski ve bu riskin yönetimi konusunda bilgi verilmektedir. Amaç, iyi bir itibarın kuruma sağladığı faydaları ortaya koymak ve itibar kaybı durumunda kurumu bekleyen olumsuzluklar hakkında açıklamalarda bulunmaktadır. Çalışmada, kurumların hem iç hem de dış paydaşlarınca itibarın önemli kabul edildiği ve etkin yönetilmemesi durumunda kurumun varlığının sona ermesine dahi neden olabileceği sonucuna ulaşılmıştır. Çalışma bu alandaki yerli ve yabancı literatür dikkate alınarak hazırlanmıştır. Bu alanda yerli literatürdeki çalışmaların azlığı dikkate alındığında çalışmanın hem literatüre hem de okuyucuya fayda sağlayacağı düşünülmektedir. tr_TR
dc.description.abstract Reputation is an intangible value and it takes so many years to build a reputation and five minutes to ruin it. Along with the increasing importance of enterprise risk management system, how to manage reputation system and how to ensure the sustainability of corporate reputation has become the important to both private sector and public institutions. For this reason, information about concept of reputation, reputation risk and management of reputation risk is given in this study. The aim of this study, to reveals the benefits of a good reputation to the institutions and give explanations about problems that the institutions faced in the case of loss of reputation. In this study, it was concluded that reputation has been accepted important to both internal and external shareholder and if not managed effectively it may cause even to the end of the institution’s assets. The study was prepared by taking into account local and foreign literature. While to consider the lack of study about this subject in local literature, it was thought that the study will be useful to both literature and reader. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Niğde üniversitesi iktisadi ve idari bilimler fakültesi dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Risk tr_TR
dc.subject itibar tr_TR
dc.subject itibar riski tr_TR
dc.subject itibar riski yönetimi tr_TR
dc.subject reputation tr_TR
dc.subject reputation risk tr_TR
dc.subject reputation risk management tr_TR
dc.title Kurumun sürdürülebilirliğinde itibar riski yönetiminin yeri ve önemi tr_TR
dc.title.alternative The importance of reputation risk management for institutional sustainability tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Niğde üniversitesi iktisadi ve idari bilimler fakültesi dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0001-7468-0844 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-0211-869X tr_TR
dc.contributor.authorID 43204 tr_TR
dc.identifier.volume 9 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 273 tr_TR
dc.identifier.endpage 283 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster