Konu "Hadis" için Fakülteler / Faculties listeleme

Konu "Hadis" için Fakülteler / Faculties listeleme

Sırala: Sıra: Sonuçlar:

  • Işık, Mustafa (Siyer Araştırmaları Dergisi, 2017)
    İslam dininin en önemli kaynağı Kur’ân, ikinci kaynağı ise Hz. Peygamber’in hadis/sünnetidir. Hadis kelimesi ‘haber’ anlamında da kullanılmaktadır. ‘Muhabirliğin anahtarı’ kabul edilen 5N1K’nın (Ne? Ne zaman? Nerede? Nasıl? ...
  • Işık, Mustafa (İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yayınları No: 3, 2018)
    "Camilerin yapılması ve yaşatılması" bağlamında ayet ve hadisler bulunmaktadır. Ancak bu camilerden biri var ki camilerin imarıyla ilgili ayet ve hadisi, abide konumundaki portalinde barındırmaktadır: Bünyan Ulu Cami taç ...
  • Işık, Mustafa (Kayseri İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2011)
    İslam evrensel bir din, son peygamber Hz. Muhammed (s.a.s.) ise bütün insanlığa gönderilmiş bir elçidir. Evrensel bir ahlak oluşturmak gerektiğinde, bütün din ve öğretilerde tekrarlanan “Kendin için istediğini kardeşin ...
  • Işık, Mustafa (Fecr Yayınevi, Ankara, 2000, 2008, 2016., 2016)
    “İslam’ın İnsan Tasavvuru”nu, kendilerinden yararlanarak doğru bir şekilde çıkarıp ortaya koyabileceğimiz esaslı iki kaynak, Kur’an-ı Kerim ve Hadis-i Nebevî’dir. Bu iki kaynakta bulunan psikolojik kavramlar ve insanın ...
  • Işık, Mustafa (bilimname,, 2011)
    Hadis, genel olarak "senet ve metin" diye ikiye ayrılır. Buna paralel olarak Hadis Metodolojisi de "Rivayetul Hadis" ve "Dirayetu'l Hadis" olmak üzere ikiye ayrılır. Dirayetul Hadis daha çok hadisin metin kısmıyla ...
  • Işık, Mustafa (Fecr yayınları, Ankara, 2018, 2018-12)
    Araştırmamızda, İletişim Fakültelerinde uygulanan ‘Haber yazmanın ana ilkesi olan 5N1K Kuralı’nı kullanacağız. Bunlar ‘ne, nerede, ne zaman, nasıl, neden ve kim?” sorularıdır. Hadisi bir hâdise, bir haber olarak ele alacak; ...
  • Işık, Mustafa (Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi / The Journal of International Social Research, 2020-06-20)
    Bir hadiste ‘yedi sınıf kişinin kıyamet gününde özel ilgi göreceği’ haber verilmektedir. Haberin sübutu sened ve metin açısından da ele alınsa da Kur’an’a uygunluğuna bakılması gerekir. Biz, bu haberin Kur’an-Sünnet ...
  • Işık, Mustafa (Turkish Studies International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 2014)
    Hadîs Tarihi sürecinde, hadîslerin öğretilmesini sağlamaya yönelik bazı ilimler doğmuştur. Garîbu’l-Hadîs, Fıkhu’l-Hadîs, Muhtelifu’lHadîs, Esbâbu Vurûdi’l-Hadîs gibi. Biz ‘dijital kuşak’ olarak adlandırılan genç nesillere ...
  • Ünsal, Fatıma (Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, 2020-07-07)
    Bu çalışmanın konusu ve kapsamı hasâis ve delâil edebiyatında yerleşik olan Hz. Peygamber algısının Kur’an, sünnet ve akıl temelinde tahlil ve değerlendirilmesi şeklinde ifade edilebilir. Hasâis ve delâil edebiyatı salt ...
  • Demil, Emine (Şarkiyat İlmi Araştırmalar Dergisi, 2021-04-30)
    Kur’an ve sünnette hükümler çoğunlukla genel ve mutlaktır, naslar da sınırlı olup bunlardan hüküm elde edilmesi “ictihad” denilen dinî hüküm elde etme metodolojisini zorunlu kılmaktadır. Hz. Âişe, naslardan hüküm elde ...
  • Işık, Mustafa (5th International Scientific Research Congress (IBAD-2020) Bildiriler Kitabı -Istanbul, TURKEY, 2020-09-01)
    H. III. Yüzyılda hadislerin tamamen yazıldığı kabul edilir. İslam âlimlerinin hadis/ sünnet malzemesini toplama konusunda, sahabeden gelen haberleri sahabe adına ve konularına göre toplamak üzere, iki yöntem bulunmaktadır. ...
  • Işık, Mustafa (www.sosyalarastirmalar.com, 2020-04)
    İnsanlık âleminin bilinen ilk isimleriyle insan modelleri oluşmaya ve de ayrışmaya başlamıştır: Âdemin iki oğlu Habil ve Kabil gibi. Ölümlü insanoğlunun ölümsüzlük arzusu ruhunun derinliklerinde yerleşmiş olmalı ki ilk ...
  • Işık, Mustafa (TDV Kayseri Şubesi-Ankara, 2003., 2003)
    Müslüman Türkler'in Kayseri’ye ayak basmalarıyla birlikte, kültür ve medeniyet eserlerini ortaya koymaya başlamışlardır. Taşın ölümsüz olması sebebiyle, kale, han, medrese, cami, çeşme, kümbed gibi mimari eserlerini taşlardan ...
  • Işık, Mustafa (Cumhuriyet Ü. ilahiyat Fakültesi Dergisi, 2013)
    Haya duygusu kişi üzerinde bir kontrol mekanizması kurmakta; onu toplum değerlerinin karşısında olmamaya zorlamaktadır. Haya, sosyal yaptırıma sahip psiko-sosyal bir güçtür. Sosyal bir var/tk olan insanın öteki ile Insanca ...
  • Işık, Mustafa (Kimlik Yayınları, Kayseri, 2020, 2020-08)
    Kur’an-ı Kerim, o günlerde özelde Mekke, genelde Hicaz bölgesinde yaşanan hayatın tam ortasına inmiştir. Yüce Allah Elçisi (s.a.s.) günlük hayata başlarken, ‘elinde bir liste’ ile başlamıyordu. Bu mücadelede Yüce Allah ...
  • Işık, Mustafa (X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi – Nevşehir / 2018, 2018-04-27)
    Çağdaş çizgi sanatçısı Hasan Aycın, 2005 yılında ‘Kırk Hadîs Kırk Çizgi’ albümünü yayınlamıştır. Bu albüm, böyle bir çalışmanın somut bir örneğidir. Bu sunumda, hadislerin daha iyi anlaşılması ve ifade edilmesi için, bu ...
  • Işık, Mustafa (Gökkuşağı Derneği Yayınları- Adıyaman, 2013)
    Safvân, hicretin 6. yılındaki Müreysî Gazası‟ndan önce Müslüman olduktan sonra Allah Rasûlü‟nün yanında olmuş, bütün gaza ve seriyyelere katılmıştır. Yani onun silah arkadaşıdır. Allah Rasûlü (s.a.s.) ayrıca ona „ordunun ...
  • Işık, Mustafa (İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2018)
    İslam dininin en önemli kaynağı Kur’an, ikinci kaynağı ise Hz. Peygamber’in hadis/sünnetidir. Hadis kelimesi ‘haber’ anlamında da kullanılmaktadır. ‘Muhabirliğin anahtarı’ kabul edilen 5N1K’nın (Ne? Ne zaman? Nerede? Nasıl? ...