Unutulmaz turizm deneyimi, müşteri memnuniyeti, tekrar ziyaret ve tavsiye etme niyeti arasındaki ilişkiler: Kapadokya bölgesini ziyaret eden turistlere yönelik araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Keskin, Emrah
dc.contributor.author Sezen, Nevres
dc.contributor.author Dağ, Tuğba
dc.date.accessioned 2021-06-23T09:56:39Z
dc.date.available 2021-06-23T09:56:39Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://jrtr.org/wp-content/uploads/full-7.-2.-7.pdf
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2970
dc.description.abstract İnsanlar gerçekleştirdikleri turistik seyahatlerde çeşitli deneyimler yaşar. Turistler, turistik deneyimin gerçekleştirilme sürecinde birçok aktiviteye katılıp, turistik ürünler görüp, çeşitli faaliyetler gerçekleştirip, yeni yerler tanımakta ve farklı yerel kültürlerle ilgili bilgiler edinerek kendilerini zihnen ve bedenen yenilemektedirler. Turistler yaşadıkları deneyimlerinden memnun ayrılırlarsa ilerleyen dönemlerde yaşamış oldukları memnuniyet unutulmaz deneyim olarak akıllarında kalabilir ve mutlu olabilirler. Bu nedenle olumlu unutulmaz turizm deneyimi memnuniyet üzerinde önemli etki yaratmaktadır. Bu çalışma Kapadokya bölgesini deneyimleyen turistlerin unutulmaz tatil deneyimlerinin memnuniyet, memnuniyetin ise tekrar ziyaret etme ve tavsiye etme davranışlarına etkisini ölçmeyi amaçlamıştır. Bu amaç doğrultusunda 8 adet hipotez geliştirilmiştir. Hipotezleri test etmek için nicel araştırma yöntemlerinden anket tekniği kullanılmıştır. Ölçeklerden elde edilen veriler Smart PLS 3.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonuçlarına göre unutulmaz turizm deneyiminin yenilenme, hedonizm, yenilik ve anlamlılık boyutlarının memnuniyet üzerinde etkili olduğu, memnuniyetin ise Kapadokya bölgesini deneyimleyen ziyaretçilerin bölgeyi tekrar ziyaret etme ve başkalarına tavsiye etme niyetinde bulunmalarını olumlu yönde etkilediği belirlenmiştir. tr_TR
dc.description.abstract People gain various experiences during their touristic travels. Tourists participate in many activities in the process of touristic experience, see touristic products, perform various activities, get to know new places and acquire information about different local cultures and renew themselves mentally and physically. If the tourists are satisfied with their experiences, the satisfaction they experienced may remain in their minds and makes them happy as an unforgettable experience. Therefore, a positive and unforgettable tourism experience has a significant impact on satisfaction. This study aimed to measure the impact of memorable tourism experiences of tourists in Cappadocia region on satisfaction, and on the re-visiting the area and recommending behaviors. For this purpose, 8 hypotheses have been developed. Questionnaire technique, one of the quantitative research methods, was used to test the hypotheses. The data obtained were analyzed with the Smart PLS 3.0 package program. According to the results of the analysis, it has been determined that the unforgettable tourism experience affects satisfaction positively on the dimensions of renewal, hedonism, innovation and meaningfulness, and this satisfaction lead the visitors of the Cappadocia region to visit the region again and recommend it to others. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Journal of Recreation and Tourism Research tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Unutulmaz turizm deneyimi tr_TR
dc.subject Memnuniyet tr_TR
dc.subject Tekrar ziyaret niyeti tr_TR
dc.subject Tavsiye etme niyeti tr_TR
dc.subject Memorable tourism experience tr_TR
dc.subject Satisfaction tr_TR
dc.subject Revisit intention tr_TR
dc.subject Intention to recommend tr_TR
dc.title Unutulmaz turizm deneyimi, müşteri memnuniyeti, tekrar ziyaret ve tavsiye etme niyeti arasındaki ilişkiler: Kapadokya bölgesini ziyaret eden turistlere yönelik araştırma tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Journal of Recreation and Tourism Research tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/Ürgüp Sebahat ve Erol Toksöz turizm meslek yüksekokulu/otel, lokanta ve ikram hizmetleri bölümü/turizm ve otel işletmeciliği pr. tr_TR
dc.contributor.authorID 46974 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0001-6565-4265 tr_TR
dc.identifier.volume 7 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 239 tr_TR
dc.identifier.endpage 264 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster