Turizm sektöründe kadın girişimciler ve yöneticiler açısından otantik liderliğin sosyal tembellik üzerindeki etkileri: Yaşam tatmininin düzenleyici rolü

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Şimşek, Mehmet Şerif
dc.contributor.author Özgener, Şevki
dc.contributor.author İlhan, İbrahim
dc.date.accessioned 2021-06-22T08:06:53Z
dc.date.available 2021-06-22T08:06:53Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Şimşek, M. Ş., Özgener, Ş., İlhan, İ. (2017). Turizm Sektöründe Kadın Girişimciler ve Yöneticiler Açısından Otantik Liderliğin Sosyal Tembellik Üzerindeki Etkileri: Yaşam Tatmininin Düzenleyici Rolü, Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 14 (3), 2017, 88-109. tr_TR
dc.identifier.issn 1304-7590
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/tr/pub/soid/issue/33238/369917
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2884
dc.description.abstract Araştırmanın amacı, otantik liderliğin sosyal tembellik üzerindeki etkilerini incelemek ve bu iki değişken arasındaki ilişkide yaşam tatminin düzenleyici rolü oynayıp oynamadığını analiz etmektir. Bu araştırmanın örneklemini Nevşehir ilinde turizm sektöründeki kadın girişimciler ve yöneticiler oluşturmaktadır (n=110). Söz konusu örneklemden elde edilen veriler çoklu regresyon analizi ve düzenleyici değişkenli regresyon analizi yardımıyla analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre, otantik liderliğin boyutlarından öz farkındalık ve ilişkisel şeffaflığın sosyal tembellik üzerinde negatif etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. Bununla birlikte otantik liderliğin sosyal tembellik üzerinde negatif bir etkiye sahip olduğu belirlenmiştir. Buna karşın, katılımcılar otantik liderlik ve yaşam tatmini etkileşiminin sosyal tembellik üzerinde pozitif etkiye sahip olduğunu ileri sürmüşlerdir. Yani, yaşam tatmininin, otantik liderlik ile sosyal tembellik ilişkisinde düzenleyici rolü oynadığı tespit edilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this study is to investigate the moderating role of life satisfaction in determining the effects of authentic leadership on social loafing in tourism industry. The sampling consists of women entrepreneurs and managers (n=110) in tourism industry in the Nevşehir Province, Turkey. Data acquired from mentioned research sampling has been analyzed by means of the Multiple Regression Analysis and Moderated Regression Analysis. The findings of the research indicated that the dimensions of self-awareness and relational transparency of authentic leadership had a negative effect on social loafing. Similarly, it stated that authentic leadership had a negative effect on social loafing. Nevertheless, the participants suggested that the interaction of authentic leadership and life satisfaction had a positive effect on social loafing. Namely, life satisfaction moderated the relationship between authentic leadership and social loafing. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi (SOİD) tr_TR
dc.relation.isversionof 10.24010/soid.369917 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Otantik liderlik tr_TR
dc.subject Sosyal tembellik tr_TR
dc.subject Yaşam tatmini tr_TR
dc.subject Turizm sektörü tr_TR
dc.subject Authentic leadership tr_TR
dc.subject Social loafing tr_TR
dc.subject Life satisfaction tr_TR
dc.subject Tourism industry tr_TR
dc.title Turizm sektöründe kadın girişimciler ve yöneticiler açısından otantik liderliğin sosyal tembellik üzerindeki etkileri: Yaşam tatmininin düzenleyici rolü tr_TR
dc.title.alternative The effects of authentic leadership on social loafing for women entrepreneurs and managers in tourism industry: The moderating role of life satisfaction tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi (SOİD) Journal of Travel and Hospitality Management tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/gastronomi ve mutfak sanatları bölümü/gastronomi ve mutfak sanatları anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 33545 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-6614-9356 tr_TR
dc.identifier.volume 14 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 88 tr_TR
dc.identifier.endpage 109 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster