Sürdürülebilir turizm kapsamında küçük ölçekli konaklama işletmelerinde yeşil pazarlama uygulamaları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ardıç Yetiş, Şule
dc.date.accessioned 2021-06-22T07:34:41Z
dc.date.available 2021-06-22T07:34:41Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Ardıç Yetiş, Ş. (2018). Sürdürülebilir turizm kapsamında küçük ölçekli konaklama işletmelerinde yeşil pazarlama uygulamaları. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 9(23), 82-98. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/tr/download/issue-file/17209
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2868
dc.description.abstract Son günlerde işletmeler doğal çevreye duyarlı olmadan varlıklarını sürdüremeyeceklerinin farkındadırlar. Turizm sektöründe en önemli kaynaklardan biri doğal çevrenin, gelecek nesillere bırakılması sürdürülebilirlik açısından önem taşımaktadır. Sürdürülebilirlik turizm işletmeleri açısından birçok kavramı gündeme getirmektedir. Turistlerin isteklerinde daha bilinçli davranmaları, işletmelerin rekabet üstünlüğü sağlama amacı ve yasal zorunluluklar konaklama işletmelerinin yeşil pazarlama uygulamalarını benimsemelerini sağlamaktadır. Konaklama işletmelerinde; su ve enerji tasarrufu, atık yönetimi, personel ve yerel halkın bilinçlendirilmesi, işletme alanının sürdürülebilirlik kapsamında kullanımı çevre dostu uygulamaları olarak yürütülmektedir. Çalışmada Nevşehir ilinde bulunan çevreye duyarlı konaklama işletme belgesine sahip iki küçük ölçekli konaklama işletmelerinden biri olan Fresco Konakları’nın yeşil pazarlama faaliyetlerinin örnek olay kapsamında incelenmesi amaçlanmaktadır. Çalışma sonucunda konaklama işletmelerinin çevre dostu uygulamaları benimsemelerinin zannedildiği kadar zor olmadığı, turizmin sürdürülebilirliğinin yeşil pazarlama ile mümkün olduğu ve işletme maliyetleri açısından da mantıklı olduğu ortaya çıkarılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract Nowadays companies realize that they cannot sustain their life without having environment sensitivity. One of the most important resources in the tourism sector is the natural environment and it is important from the point of sustainability to leave these resources to future generations. Sustainability has revived many concepts in terms of tourism establishments. Accommodation companies have provided that companies adopt the practices of green marketing to behave in more informed tourists’ demands the aim of the companies to provide the competitive advantage and legal obligations. Water and energy conservation, waste management, awareness of staff and local people and using of companies fields in sustainability are carried out as environment friendly practices in the accommodation companies. In this study, it is aimed to examine as a case study green marketing practices of small-scale accommodation companies Fresco Mansions which one of two hotels, have a certificate of environment friendly in Nevşehir. According to the findings of the research, the environment friendly practices are not difficult to adopt, destination of tourism sustainability provide with green marketing practices and have been found to be reasonable in terms of operating costs for accommodation companies tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Yeşil pazarlama tr_TR
dc.subject Örnek olay çalışması tr_TR
dc.subject Küçük ölçekli konaklama işletmeleri tr_TR
dc.subject Nevşehir tr_TR
dc.subject Sürdürülebilir turizm tr_TR
dc.subject Sustainable tourism tr_TR
dc.subject Green marketing tr_TR
dc.subject Case study tr_TR
dc.subject Small scale accomodation enterprises tr_TR
dc.title Sürdürülebilir turizm kapsamında küçük ölçekli konaklama işletmelerinde yeşil pazarlama uygulamaları tr_TR
dc.title.alternative Context of sustainable tourism green marketing practices in small scale accommodation enterprises tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 56949 tr_TR
dc.identifier.volume 9 tr_TR
dc.identifier.issue 23 tr_TR
dc.identifier.startpage 82 tr_TR
dc.identifier.endpage 98 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster