Yılın özelliği olan günlerinde seçili ürünlerin satış tutarlarındaki değişimin pazarlama sistemi üzerindeki etkisi üzerine bir araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Akçadağ, Mualla
dc.contributor.author Erden, Emir
dc.date.accessioned 2018-02-20T12:56:47Z
dc.date.available 2018-02-20T12:56:47Z
dc.date.issued 2017-06
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/284
dc.description.abstract The aim of this research is to analyze whether there are increases in the sales of certain products around the supermarkets in the retail sector during the days of special days (New Year, Valentine's Day, Mother‟ s Day, Ramadan, Eid al-Fitr, the feast of the sacrifice) The data set of the survey is the sales amounts obtained from the accounting and sales departments of supermarkets in Kayseri between January 2012 and December 2014. Data were gathered from Non-probability Sampling method from supermarket operators. When certain days of the year the data obtained to analyze the likelihood determined by the retailer's changes in demand are analyzed; While the majority of the increase is seen in food products during the month of Ramadan and in the Eid al-Fitr, another significant increase is seen in the Feast of the Sacrifice. On certain days, on the Valentine's Day and Mother's Day, the sales of perfume were observed to increase by 85% compared to the other month. The study found that sales of some products increased on certain days of the year and that businesses that did not set up a separate department for these special days were important for supermarkets in the retail sector. Finally, there were some limitations of the work, and some suggestions were made to the businesses for the days when the demand burst. In addition, proposals have been made to researchers in the future. tr_TR
dc.description.abstract Bu araĢtırmanın amacı, perakende sektörü içerisinde yer alan süpermarketler çevresinde, özellikli günler olarak belirlenen (YılbaĢı, Sevgililer Günü, Anneler Günü, Ramazan ayı, Ramazan Bayramı, Kurban Bayramı) günlerinde, belirli ürünlerin satıĢlarında artıĢlar olup olmadığını, analiz etmektir. AraĢtırmanın veri setini 2012 Ocak – 2014 Aralık ayları arasında, Kayseri‟ deki süpermarketlerde muhasebe ve satıĢ departmanlarından elde edilen satıĢ tutarları oluĢturmaktadır. ÇalıĢma içerisinde geçen süpermarket tanımına uygun iĢletmelerden, olasılıksız örnekleme yöntemi kullanılarak veri toplanmıĢtır. Yılın belirli günlerinde, perakendeci iĢletmelerin talepteki değiĢiklikleri bakımından belirlenen olguyu incelemek için elde edilen veriler analiz edildiğinde; artıĢlardaki büyük çoğunluk Ramazan ayı ve Ramazan Bayramında gıda ürünlerinde görünürken, bir diğer önemli artıĢ da Kurban Bayramında görülmektedir. Yine belirli günlerden Sevgililer Günü ve anneler gününde parfüm satıĢ tutarları diğer aylara göre % 85 gibi büyük oranda arttığı gözlenmiĢtir. ÇalıĢma sonucunda yılın belirli günlerinde bazı ürünlerin satıĢlarında artıĢ olduğu, iĢletmelerin bu özel günler için ayrı bir departman oluĢturmadığı ve özelliği olan bu günlerin perakende sektörü içerisinde yer alan süpermarketler için önemli olduğu saptanmıĢtır. Son olarak çalıĢmanın bazı kısıtları olduğu belirtilmiĢ, talep patlamasının olduğu günler için iĢletmelere bazı önerilerde bulunulmuĢtur. Ayrıca gelecekte araĢtırmacılara önerilerde bulunulmuĢtur. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Pazarlama sistemi tr_TR
dc.subject Süpermarket tr_TR
dc.subject Özel günler tr_TR
dc.subject Hediye tr_TR
dc.subject Marketing System tr_TR
dc.subject Supermarket tr_TR
dc.subject Special days tr_TR
dc.subject Gifts tr_TR
dc.title Yılın özelliği olan günlerinde seçili ürünlerin satış tutarlarındaki değişimin pazarlama sistemi üzerindeki etkisi üzerine bir araştırma tr_TR
dc.title.alternative A research on the effect of the change in the sales amounts of selected products on the marketing system in special days of the year tr_TR
dc.type doctoralThesis tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi/İşletme Bölümü/Üretim Yönetimi Ve Pazarlama Anabilim Dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 2182 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster