Hizmet işletmelerinde gizli müşteri uygulamalarının insan kaynakları yönetimi açısından değerlendirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Aydın Tükeltürk, Şule
dc.date.accessioned 2021-06-21T19:11:47Z
dc.date.available 2021-06-21T19:11:47Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2833
dc.description.abstract Gizli müşteri uygulaması, hizmet organizasyonlarında önceden belirlenmiş olan kalite standartlarına dayalı olarak performans ölçme tekniği olarak tanımlanmaktadır. Diğer bir deyişle, hizmetin sunulması sırasında belirlenmiş olan kalite süreç ve kurallarına uyulup uyulmadığının gözlenmesi için gerçek bir müşteri gibi davranan bir gizli müşterinin gözlemlerine dayanan bir tekniktir. Gizli müşteri uygulaması tüm dünyada özellikle hizmet işletmelerinde müşteri ile yüz yüze hizmet sağlayan işgörenlerin değerlendirilmesi için kullanılan yaygın bir metot halini almıştır. Hizmet işletmeleri açısından gizli müşteri uygulamaları hizmet kalitesinin yakalanmasında işgörenlerin performanslarını arttırmaya ve ölçmeye yarayan ve müşteri tatmin araştırmalarına destek olabilecek bir metot olarak kullanılması yarar sağlayacağı görüşü ön plana çıkmaktadır. Özellikle, işgören performansını ölçme amaçlı kullanılan gizli müşteri uygulamalarının, insan kaynakları yönetimi uygulamaları açısından değerlendiren bu çalışma; gizli müşteri uygulamalarının insan kaynakları yönetiminin etkinliği için nasıl kullanılması gerektiğine yönelik tespitlerin yapılmasını amaçlanmaktadır. tr_TR
dc.description.abstract Mystery customer application in service organizations, is defined as performance measuring technique, regard to the quality standards determined before. In other words, it is a technique to examine whether the rules and qualities are applied or not during the process of service, founded the observations of a mystery customer pretending as a real customer. Mystery customer application became a common method all over the world especially in the service organizations for the evaluation of the employees who serve to the customers face to face. In terms of service organizations the idea that the mystery customer method is useful for improving and measuring the performances of the employees and as a support for customer satisfaction, came into prominence. Specially , this study that evaluate the mystery customer which is used to measure the performance of the employees in terms of human resource applications, aimed to discover how it should be used for the effectiveness of the human resource management. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Hizmet İşletmeleri tr_TR
dc.subject İnsan Kaynakları Yönetimi tr_TR
dc.subject Gizli Müşteri Uygulamaları tr_TR
dc.subject Service Organizations tr_TR
dc.subject Human Resources Management tr_TR
dc.subject Mystery Guest Programs tr_TR
dc.title Hizmet işletmelerinde gizli müşteri uygulamalarının insan kaynakları yönetimi açısından değerlendirilmesi tr_TR
dc.title.alternative An analysis of mystery shopping techniques in service organizations from human resources perspective tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 59459 tr_TR
dc.identifier.volume 5 tr_TR
dc.identifier.issue 4 tr_TR
dc.identifier.startpage 55 tr_TR
dc.identifier.endpage 62 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster