Kişilik ve sosyalizasyonun duygusal emek üzerindeki etkisi: butik otel örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Deniz, Gaye
dc.date.accessioned 2021-06-21T19:08:33Z
dc.date.available 2021-06-21T19:08:33Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation DENİZ, G. (2016). Kişilik ve sosyalizasyonun duygusal emek üzerindeki etkisi: butik otel örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 27(2), 273-289. tr_TR
dc.identifier.issn 1300-4220
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/876383
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2826
dc.description.abstract Alanyazında kişilik özellikleri, sosyalizasyon düzeyleri ve duygusal emek konusunda çok sayıda çalışma yapılmış ve kavramların örgütler açısından önemleri vurgulanmıştır. Ancak, kişilik özellikleri ve sosyalizasyon düzeyleri kavramlarının duygusal emek üzerindeki etkisine yönelik yeterli düzeyde çalışma olmadığı gözlenmiştir. Bu çalışmanın amacı, işgörenlerin kişilik özellikleri ve sosyalizasyon düzeylerinin, sergiledikleri duygusal emek davranış stratejileri üzerindeki etkilerini ortaya koymaktır. Nevşehir ilinde faaliyet gösteren butik otel işletmelerinde çalışan işgörenlerden oluşan evrenden anket tekniğiyle veri toplanmış ve istatistiksel açıdan değerlendirilmiştir. Hipotezleri test etmek için yapılan regresyon analizleri sonucunda nevrotikliğin duygusal uyumsuzluğu olumlu ve anlamlı bir şekilde etkilediği görülürken, örgütsel bağlılığın duygusal uyumsuzluğu olumsuz ve anlamlı bir şekilde etkilediği ortaya konulmuştur. İlaveten sosyalizasyon düzeylerinden örgütsel kabullenme ve iş tatmininin duygusal çaba üzerindeki etkisi ile sosyalizasyonun bir bütün olarak duygusal çaba üzerindeki etkisinin olumlu ve anlamlı olduğu tespit edilmiştir. Çalışmaya dair bulguların, özellikle turizm alanyazını açısından sınırlı sayıda araştırma yapılmış olması nedeniyle bu alana katkı sağlayacağı beklenmektedir. tr_TR
dc.description.abstract Many studies on personality traits, socialization levels, and emotional labor were carried out and the importance of these concepts for organizations were emphasized. However, it was observed that there were not many studies about the effect of personality traits and socialization level on emotional labor. The purpose of this study is to reveal the effects of employees’ personality traits and socialization levels on their emotional labor behavior strategies. The data were collected via a questionnaire from the population which consisted of employees of boutique hotels in the province of Nevsehir and statistically evaluated. In order to test the hypotheses, regression analyses were carried out and it was determined that organizational commitment had a significant and negative impact on emotional dissonance while neuroticism had a significant and positive impact on emotional dissonance. In addition, the effect of organizational acceptance and job satisfaction which are socialization levels on emotional effort and the effect of socialization as a whole on emotional effort were found to be positive and significant. The findings of the study are expected to contribute to tourism literature due to there are few studies on this subject. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Detay yayıncılık tr_TR
dc.relation.isversionof doi: 10.17123/atad.vol27iss20002 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Duygusal emek tr_TR
dc.subject Kişilik özellikleri tr_TR
dc.subject Sosyalizasyon düzeyi tr_TR
dc.subject Butik otel tr_TR
dc.subject Nevşehir tr_TR
dc.subject Emotional labor tr_TR
dc.subject Personality traits tr_TR
dc.subject Socialization level tr_TR
dc.subject Boutique hotel tr_TR
dc.subject Nevsehir tr_TR
dc.title Kişilik ve sosyalizasyonun duygusal emek üzerindeki etkisi: butik otel örneği tr_TR
dc.title.alternative The effect of personality and socialization on emotional labor: case of boutique hotel tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Anatolia: turizm araştırmaları dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 46351 tr_TR
dc.identifier.volume 27 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 273 tr_TR
dc.identifier.endpage 289 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster