6 sigma yaklaşımının hizmet sektöründe kullanılması ve konaklama işletmelerinde uygulanabilirliği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Deniz, Gaye
dc.contributor.author Akalın Turanlıgil, Fatmagül
dc.date.accessioned 2021-06-21T19:01:04Z
dc.date.available 2021-06-21T19:01:04Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation DENİZ, Ö. G. G., & TURANLIGİL, F. A. 6 Sigma Yaklaşımının Hizmet Sektöründe Kullanılması ve Konaklama İşletmelerinde Uygulanabilirliği. İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ DERGİSİ, 115. tr_TR
dc.identifier.issn 1309 – 954X
dc.identifier.issn 2148-2497
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/tr/download/issue-full-file/25615
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2823
dc.description.abstract 6 Sigma; bir sürecin, ürünün ya da hizmetin performansının istatistiksel bir ölçümü, performans gelişimi için mükemmele yakına ulaşan bir amaç ve sürekli iş liderliğine ve dünya çapında performansa ulaşmak için kullanılan bir yönetim sistemidir. Üretim süreçlerine kıyasla bir takım zorluklarla karşılaşılsa da, 6 Sigma metodolojisi son yıllarda hizmet süreçlerinde de başarıyla uygulanmaya başlamıştır. Bu çalışmanın amacı, hizmet sektöründe yeni olan 6 Sigma yaklaşımının, konaklama işletmelerindeki uygulamasını ele alarak 6 Sigma’nın üretim süreçlerinde olduğu kadar hizmet sektöründe de uygulanabilir ve yararlı olduğunu göstermektir. Türkiye’de 6 Sigma’yı uygulamaya başlayan ilk konaklama işletmesi olan Sheraton Otel ve Kongre Merkezi gerek otel genelinde, gerekse departmanlar bazında süreçleri iyileştirme yoluyla kârlılıklarını artırarak, hizmet işletmelerinde de bu yaklaşımın uygulanabildiğini göstermişlerdir. tr_TR
dc.description.abstract Six Sigma; is a managerial system which statistically measures the process, product or service performance and aims to improve the performance in the perfect way. Six Sigma methodology in the service sector processes areimproving lately. The purpose of this study, to show hospitality enterprises by addressing application that Six Sigma is applicable and useful in the service sector as well as in production processes. Sheraton Hotel and Convention Center which is being the first lodging companies in Turkey that have applied the Six Sigma into their systems. Both in the hotel overall and in the department base, they have improved their stabilities and showed that this approach is applicable to service sector as well. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Bartın üniversitesi iktisadi ve idari bilimler fakültesi dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject 6 sigma tr_TR
dc.subject Hizmet sektörü tr_TR
dc.subject Konaklama işletmeleri tr_TR
dc.subject Sheraton otel ve kongre merkezi tr_TR
dc.subject Six sigma tr_TR
dc.subject Service sector tr_TR
dc.subject Lodging companies tr_TR
dc.subject Sheraton hotel and convention center tr_TR
dc.title 6 sigma yaklaşımının hizmet sektöründe kullanılması ve konaklama işletmelerinde uygulanabilirliği tr_TR
dc.title.alternative Integrating the six sigma approach in service sector and practicability of the six sigma in lodging companies tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Bartın üniversitesi iktisadi ve idari bilimler fakültesi dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 46351 tr_TR
dc.identifier.volume 7 tr_TR
dc.identifier.issue 14 tr_TR
dc.identifier.startpage 115 tr_TR
dc.identifier.endpage 145 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster