Otel işletmelerinde yıldırma (mobbing): İstanbul’daki beş yıldızlı otel işletmeleri üzerinde bir araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Şahin Perçin, Nilüfer
dc.contributor.author Kılınç, İzzet
dc.contributor.author Uslu, Ayşim
dc.date.accessioned 2021-06-21T10:09:28Z
dc.date.available 2021-06-21T10:09:28Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation KILINÇ, İ., PERÇİN, N. Ş., & USLU, A. (2008). Otel Işİetmelerinde Yıldırma (Mobbing): İstanbul'daki Beş Yıldızh Otel İşletmeleri Üzerinde Bir Araştirma. Journal of Travel & Tourism Research, 8. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2800
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı İstanbul’daki beş yıldızlı otel işletmelerinin insan kaynakları yöneticilerinin yıldırma (mobbing) konusundaki algılarının belirlenmesi ve bu işletmelerde yıldırma ile mücadele için neler yapıldığının tespit edilmesidir. Amaca ulaşabilmek için nitel bir araştırma yürütülmüştür. Araştırmanının evrenini İstanbul’da en az beş yıldır faaliyette bulunan beş yıldızlı otel işletmelerinin insan kaynakları yöneticileri oluşturmaktadır. Evrenin ulaşılabilir büyüklükte olması nedeniyle ayrıca bir örneklem yöntemi kullanılmamıştır. Araştırma sürecine dahil olmayı kabul eden yöneticilerden veri toplamak için mülakat tekniği kullanılmıştır. Bulgular insan kaynakları yöneticilerinin yıldırma kavramına ilişkin bilgilerinin sınırlı olduğunu göstermektedir. Ayrıca araştırmaya katılan yöneticilerin çalıştıkları işletmelerin yıldırma eylemlerinin ortaya çıkmasına neden olabilecek örgütsel faktörleri barındırdığı ve yıldırmayı önlemek için sistematik süreçlerinin olmadığı anlaşılmaktadır. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study is to find out the perception of five-star hotel human resource managers on mobbing and to determine the things they have done to struggle with mobbing. In order to achieve this aim, a qualitative study is handled. The study area consists of human resource managers who work at five star hotels which have been operating for five years at least. Since the study area is reachable, another sample method has not been used. In order to collect data from the managers that accepted to be included in the research process, an interview technique has been used. Findings show that human resource managers have limited knowledge in the concept of mobbing. It has been understood that the hotels in which the human resource managers work, have the organizational factors that can cause mobbing practices and they do not have systematic procedures to prevent mobbing tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Yıldırma (Mobbing) tr_TR
dc.subject Otel işletmeleri tr_TR
dc.subject İstanbul tr_TR
dc.subject Mobbing tr_TR
dc.subject Hotels tr_TR
dc.title Otel işletmelerinde yıldırma (mobbing): İstanbul’daki beş yıldızlı otel işletmeleri üzerinde bir araştırma tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Journal of Travel & Tourism Research tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/gastronomi ve mutfak sanatları bölümü/gastronomi ve mutfak sanatları anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-7063-3247 tr_TR
dc.contributor.authorID 54525 tr_TR
dc.identifier.volume 8 tr_TR
dc.identifier.startpage 27 tr_TR
dc.identifier.endpage 37 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster