Bist 100 endeksindeki firmaların misyon, vizyon, örgütsel değer ve stratejik amaçlarının içerik analizi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Tatlı, Murat
dc.contributor.author Üstün, Ferda
dc.date.accessioned 2021-06-18T09:00:26Z
dc.date.available 2021-06-18T09:00:26Z
dc.date.issued 2018-04-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2739
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı 2017 yılı itibari ile Borsa İstanbul’da işlem gören firmaların misyon, vizyon, örgütsel değer ve stratejik amaçlarına ilişkin ifadeleri içerik analizi yöntemi ile incelemektir. Daha genel bir ifade ile çalışma ülke ekonomisinin nabzını tutan BİST 100 firmalarının açıkladıkları misyon, vizyon, örgütsel değer ve stratejik amaçlarında öne çıkan ve öncelik ifade eden kavramları belirlemektedir. Bu çalışmanın motivasyonunu lider, yönetici, işletme sahibi ve karar organlarına örgütleri için misyon, vizyon, örgütsel değer ve stratejik amaçlar belirlerken yol göstermek, hangi kavramlara odaklanmaları gerektiği konusunda yardımcı olmaktır. Yine ülkemiz öncü firmalarının faaliyetlerine yol vermelerinde yardımcı olan misyon, vizyon, örgütsel değer ve stratejik amaçlarına ilişkin literatürdeki benzer çalışmalarla kıyaslamalar yaparak zaman içindeki kavramsal değişimleri ortaya koymaktır. Araştırma sonucunda işletmelerin vizyon açıklamalarında liderlik ve yenilikçilikten vazgeçmeden gelişen dünya ekonomisi ve piyasa koşullarında hayatta kalabilmek için küreselleşme ve sürdürülebilirlik kavramlarına öncelik verdikleri tespit edilmiştir. Yine firmaların misyon açıklamalarında sürdürülebilirlik, katma değer yaratma, çevreye duyarlılık, kalite ve liderlik gibi kavramların önemli yere sahip olduğu; firmaların örgütsel çıktılar ve bu çıktıların getirilerine ilişkin amaçsal değerlere ve amaç ifadelerinde ise sürdürülebilirliğe odaklandıkları görülmektedir. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this study is to analyze the statements regarding the mission, vision, organizational values and strategic aims of the companies traded on the Stock Exchange Istanbul by content analysis method as of 2017. More generally, the study identifies concepts that stand out in the mission, vision, organizational values and objectives of BIST 100 companies that hold the pulse of the country's economy. The motivation of this work is to guide the leaders, managers, business owners and decision-making bodies in determining their mission, vision, organizational values and goals for their organizations, and to help them focus on which concepts. Also, our country is to demonstrate conceptual changes over time by making comparisons with similar studies in the literature on mission, vision, organizational values and objectives that helped lead companies to their activities. As a result of research, it has been found that businesses prioritize the concepts of globalization and sustainability in order to survive in the world economy and market conditions that develop without giving up leadership and innovation in vision statements. It is also important to note that companies have important concepts such as sustainability, added value creation, environmental awareness, quality and leadership in mission statements; it is seen that companies focus on organizational outputs and sustainability in terms of objective values and purpose expressions regarding the bring-in of these outputs. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.relation.isversionof 10.30784/epfad.401092 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Misyon tr_TR
dc.subject Vizyon tr_TR
dc.subject Örgütsel değer ve stratejik amaçlar tr_TR
dc.subject BİST 100 tr_TR
dc.subject Mission tr_TR
dc.subject Vision tr_TR
dc.subject Organizational values and purpose tr_TR
dc.title Bist 100 endeksindeki firmaların misyon, vizyon, örgütsel değer ve stratejik amaçlarının içerik analizi tr_TR
dc.title.alternative The content analysis of bıst 100 firms’ mission, vision, organizational values and purposes tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Ekonomi, politika & finans araştırmaları dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/iktisadi ve idari bilimler fakültesi/işletme bölümü/yönetim ve organizasyon anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-7397-8048 tr_TR
dc.contributor.authorID 60037 tr_TR
dc.identifier.volume 3 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 18 tr_TR
dc.identifier.endpage 31 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster