Flüt eğitiminde zihinsel çalışma yapmanın motivasyon ve tutum ve görev performansı üzerine etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Üstün, Emre
dc.date.accessioned 2021-06-18T07:40:32Z
dc.date.available 2021-06-18T07:40:32Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2709
dc.description.abstract Çalgı eğitimi, bireyin zihinsel ve motor yeteneklerini birleştirerek etkili biçimde çalgısının teknik özelliklerini kavrama ve çalma işlemlerini gerçekleştirebilecek duruma getirmektedir. Çalgı eğitiminde yer alan devinişsel hareketlerin oluşturulması, geliştirilmesi ve düzeltilmesi zihinsel süreçlere bağlı olarak meydana gelmektedir. Dolayısıyla flüt eğitimi veren eğitimcilerin planlamaları içerisinde uygulayacakları adımlardan birisi de öğrencilerin bilişsel ve zihinsel becerisini geliştirmek olmalıdır. Bu bağlamda, öğrencilerin çalgılarına karşı motive olma süreci, çalgılarına karşı tutumlarının gelişimi ve amaca uygun çalgı performansının ortaya çıkarılması zihinsel çalışmalarla desteklenerek flüt eğitiminde seviyenin daha yukarıya çıkarılmasını sağlayabilir. Buradan yola çıkarak araştırmada motivasyon, tutum ve görev performansı ölçeklerinden faydalanılarak deneysel yöntem kullanılmıştır. Bu yöntemin “ön test-son test deseni “ tercih edilmiştir. Çalışma NHBV Üniversitesi Müzik Bölümünde flüt eğitimi alan 22 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Yapılan 10 haftalık deney sürecinin ardından grupların puanlamaları t testi kullanılarak sonuçlara ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda bireysel çalgı flüt eğitiminde zihinsel çalışma yapmanın motivasyon, tutum ve görev performansı üzerinde pozitif etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract Instrument education combines the mental and motor abilities of the individual to effectively comprehend the technical characteristics of the instrument and perform them. The formation, development and correction of the motional movements in the instrument training occur depending on the mental processes. Therefore, one of the steps that the instructors who teach flute education will apply in their planning should be to improve the cognitive and mental skills of the students. In this context, the motivation process of the students, the development of their attitudes towards the instruments and the revealing of the instrument performance suitable for the purpose can be supported by mental studies to increase the level of flute education. From this point of view, experimental method was used by using motivation, attitude and task performance scales. Pre-test-posttest design of this method was preferred. The study was carried out with 22 students who studied flute in the Music Department of NEÜ University. After the 10-week experimental period, the scores of the groups were obtained using the t-test. As a result of the study, it was found that mental work in individual instrument flute education had a positive effect on motivation, attitude and task performance. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Çalgı eğitimi tr_TR
dc.subject Flüt eğitimi tr_TR
dc.subject Zihinsel çalışma tr_TR
dc.subject Motivasyon tr_TR
dc.subject Tutum tr_TR
dc.subject Görev performansı tr_TR
dc.subject Instrument education tr_TR
dc.subject Flute education tr_TR
dc.subject Mental work tr_TR
dc.subject Motivation tr_TR
dc.subject Attitude tr_TR
dc.subject Performance of the task tr_TR
dc.title Flüt eğitiminde zihinsel çalışma yapmanın motivasyon ve tutum ve görev performansı üzerine etkisi tr_TR
dc.title.alternative Mental study on flute educatıon effects on motivatıon and attitude and task performance tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/güzel sanatlar fakültesi/sahne sanatları bölümü/müzik anasanat dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 101939 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-0496-1912 tr_TR
dc.identifier.startpage 377 tr_TR
dc.identifier.endpage 399 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster