Resim iş eğitimi programları grafik ana sanat ders içerikleri ve işleniş biçimleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özdemir, Fatih
dc.contributor.author Türker, İ. Halil
dc.date.accessioned 2021-06-18T07:34:23Z
dc.date.available 2021-06-18T07:34:23Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.issn 1308-7177
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2705
dc.description.abstract Türkiye’de Resim-iş eğitimi programlarındaki öğretim elemanları ile dersler, ders içerikleri ve işleniş biçimleri konularında yapılan görüşmeler sırasında, tüm fakültelerde uygulanması öngörülen Eğitim Fakülteleri ortak programının uygulama aşamasında bölümden bölüme değişiklikler gösterdiği fark edilmiştir. Bu farklılıkların ortaya konması ve mevcut durumun göz önüne serilerek yapılabileceklerin tartışmaya açılması fikri, bu araştırmanın yapılmasına sebep olmuştur. Araştırmanın amacı; Türkiye’deki Güzel Sanatlar Eğitimi Grafik Ana Sanat Dallarında 6 dönem boyunca okutulan derslerin mevcut durumunun ne olduğunun ortaya konulmasıdır. Veriler, bir anket aracılığı ile toplanmıştır. Ankette grafik ana sanat derslerinde var olan durum ve uygulamada karşılaşılan sorunlar ile ilgili sorular yer almaktadır. Araştırma sonucunda, elde edilen veriler değerlendirilmiş ve ortak uygulamaya yönelik alternatif bir içerik önerisi sunulmuştur. tr_TR
dc.description.abstract During our meetings regarding courses, course outlines and teaching styles with faculty members from Fine Arts Education departments at education faculties in Turkey, it was noticed that the outline that was expected to be followed universally by all faculties changed from department to department. Ascertaining these differences, and by doing so opening a discussion about the possible solutions to overcome them, led to this research. The purpose of this research is to examine the current situation of the courses that are taught over six semesters in Graphic Art Major Programs in Fine Art Education Departments. Data has been collected by conducting a questionnaire. The questionnaire consists of questions regarding the current situation of the graphic art courses and the problems that are confronted during their execution. As a result, the data obtained were evaluated and an alternate content for common application is proposed. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.relation.isversionof 10.14686/BUEFAD.201416222 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Grafik tasarım tr_TR
dc.subject Fine arts education tr_TR
dc.subject Sanat eğitimi tr_TR
dc.subject Graphic design tr_TR
dc.title Resim iş eğitimi programları grafik ana sanat ders içerikleri ve işleniş biçimleri tr_TR
dc.title.alternative Course outlines and teaching styles at graphic design lessons at fine arts education departments tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Bartın Üniversitesi eğitim fakültesi dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/güzel sanatlar fakültesi/görsel iletişim tasarımı bölümü/görsel iletişim tasarımı anasanat dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 40931 tr_TR
dc.identifier.volume 3 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 360 tr_TR
dc.identifier.endpage 379 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster