Türkçe öğretmenlerinin duygu dışavurum tarzları üzerine bir inceleme

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Demirel, Ahmet
dc.date.accessioned 2021-06-17T12:25:37Z
dc.date.available 2021-06-17T12:25:37Z
dc.date.issued 2016-02-25
dc.identifier.citation Şengül, M., & Demirel, A. (2016). Türkçe Öğretmenlerinin Duygu Dışavurum Tarzları Üzerine Bir İnceleme/An Investigation on the Emotional Expression Styles of Turkish Teachers. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(34). tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/226444
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2701
dc.description.abstract Bu araştırmada, münazara etkinliklerinin Türkçe öğretmeni adaylarının konuşma kaygısı üzerindeki etkisi incelemiştir. Araştırmanın çalışma grubu, Türkçe öğretmenliği birinci sınıfta öğrenim gören 29 öğrencidir. Araştırma sıralı açıklayıcı karma yöntemde tasarlanmıştır. Araştırma için veri toplamada Konuşma Kaygısı Ölçeği ve yarı yapılandırılmış görüşme tekniğinden yararlanılmıştır. Öğretmen adaylarının konuşma kaygılarını azaltmak için beş hafta münazara etkinlikleri yapılmıştır. Öğretmen adaylarının uygulama öncesi ve sonrası konuşma kaygılarının düzeyini belirlemek için KKÖ kullanılmıştır. Elde edilen nicel verilerin analizinde tekrarlı ölçümler t testi kullanılmıştır. Bununla birlikte uygulama sonunda yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile öğretmen adaylarının uygulama etkinlikleri hakkındaki görüşleri alınmıştır. Elde edilen nicel ve nitel veriler, münazara etkinliklerinin öğretmen adaylarının konuşma kaygılarının azalmasında etkili olduğunu göstermiştir. Küçük gruplarla bütün sınıf önünde yapılan tartışma etkinlikleri, öğrencilerin hem konuşma kaygılarını azaltmakta hem de birbirleri ile olan sınıf içi iletişimlerini artırmaktadır. tr_TR
dc.description.abstract In this study, the effect of debate activities on Turkish teacher candidates’ speech anxiety was examined. The study group consisted of 29 first-year students in the Turkish teacher education department. The research was designed as a sequential explanatory mixed method study. The Speech Anxiety Scale and the semi-structured interview technique were used to collect data. In order to reduce the speech anxiety of Turkish teacher candidates, debate activities were held for five weeks. The Speech Anxiety Scale was used to determine the level of preservice teachers’ speaking anxiety before and after the study. Repeated measures t- test was used in the analysis of the obtained quantitative data. The opinions of the preservice teachers about the activities were obtained through semistructured interviews conducted at the end of the study. The collected quantitative and qualitative data showed that debate activities were effective in decreasing the speech anxiety of teacher candidates. Discussion activities in small groups in front of the whole class reduced the students’ speech anxiety and increased classroom interaction among the participants. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Turkish teachers tr_TR
dc.subject Sözel duygular tr_TR
dc.subject Sözel olmayan duygular tr_TR
dc.subject Duygu dışavurum tarzları tr_TR
dc.subject Verbal emotions tr_TR
dc.subject Non-verbal emotions tr_TR
dc.subject Emotional expression styles tr_TR
dc.title Türkçe öğretmenlerinin duygu dışavurum tarzları üzerine bir inceleme tr_TR
dc.title.alternative An investigation on the emotional expression styles of Turkish teachers tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/Türkçe ve sosyal bilimler eğitimi bölümü/Türkçe eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 260465 tr_TR
dc.identifier.volume 13 tr_TR
dc.identifier.issue 34 tr_TR
dc.identifier.startpage 116 tr_TR
dc.identifier.endpage 133 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster