Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının özgürlük değerine ilişkin metafor algılarının incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Toy, İlknur
dc.contributor.author Uzunöz, Abdulkadir
dc.contributor.author Aktepe, Vedat
dc.contributor.author Meydan, Ali
dc.date.accessioned 2021-06-17T12:01:35Z
dc.date.available 2021-06-17T12:01:35Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation TOY, İ, UZUNÖZ, A., AKTEPE, V., & MEYDAN, A. (2020). SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZGÜRLÜK DEĞERİNEİLİŞKİN METAFOR ALGILARININ İNCELENMESİ. Route Educational and Social Science Journal, 7(1), 652–677. tr_TR
dc.identifier.uri http://www.ressjournal.com/DergiTamDetay.aspx?ID=2511&Detay=Ozet
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2686
dc.description.abstract Özgürlük, sosyal bilgiler öğretim programında yer alan evrensel bir değerdir. Bu sebeple algılanma biçimi önemlidir. Bu araştırmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının “özgürlük” değerine ilişkin metaforik algılarını tespit etmektir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2018–2019 eğitim-öğretim yılında bir devlet üniversitesinde Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Ana Bilim Dalında öğrenim gören 161 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma modeli olgubilim kullanılmıştır. Araştırmanın verileri “Özgürlük” ………..… ‘ya benzer; çünkü …………….” biçimindeki yarı yapılandırılmış anket formundan elde edilmiştir. Elde edilen veriler, içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırmanın güvenirliği/uyuşum yüzdesi .90 olarak bulunmuştur. Araştırma sonucunda sosyal bilgiler öğretmen adaylarının özgürlük değerine ilişkin olarak toplam 70 geçerli metafor ürettikleri görülmüştür. Üretilen bu metaforlar 15 tema altında toplanmıştır. En fazla metafor üretilen temalar sırasıyla; sınırsızlık (f:61, %51,7), sınırlılık (f:16, %13,6) ve yaşam kaynağı (f:9, %7,63) olarak belirlenmiştir. Sınırsızlık temasında kuş (f:21), gökyüzü (f:4) ve güvercin (f:4); sınırlılık temasında uçurtma (f:3) ve kafes (f:2); yaşam kaynağı temasında ise, su (f:2) en sık değinilen metaforlar olmuştur. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Route Educational and Social Science Journal tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Sosyal bilgiler tr_TR
dc.subject Öğretmen adayı tr_TR
dc.subject Değer tr_TR
dc.subject Değer eğitimi tr_TR
dc.subject Özgürlük tr_TR
dc.subject Metafor tr_TR
dc.subject Algı tr_TR
dc.title Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının özgürlük değerine ilişkin metafor algılarının incelenmesi tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Route Educational and Social Science Journal tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/eğitim fakültesi/Türkçe ve sosyal bilimler eğitimi bölümü/sosyal bilgiler eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 120175 tr_TR
dc.identifier.volume 7 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 652 tr_TR
dc.identifier.endpage 677 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster