Ortaöğretim felsefe ve estetik dersleri 2009 öğretim programlarının eğitim felsefeleri üzerine bir inceleme

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Manav, Faruk
dc.date.accessioned 2021-06-17T09:07:06Z
dc.date.available 2021-06-17T09:07:06Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation MANAV FARUK (2014). Ortaögretim Felsefe ve Estetik Dersleri 2009 Ögretim Programlarının Egitim Felsefeleri Üzerine Bir Inceleme. I. Egitim Kongresi “21. Yüzyılda Bir Egitim Felsefesi Olusturmak ve Özel Okullar”, 62-75. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2651
dc.description.abstract Bir eğitim sürecinin işlerlik kazanması ve eğitimin beklenen amaçlarına ulaşması konusunda kilit role sahip olan öğretim programlarının belirli bir eğitim felsefesine göre geliştirilmesi, program geliştirme süreci açısından bir zarurettir. Çünkü eğitim felsefesi, bu süreçte amaçların/hedeflerin ve toplumun ihtiyaç duyduğu insan modelinin temel niteliklerinin belirlenmesi gibi konularda belirleyici bir rol oynayarak bireyleri niçin eğitiyoruz?2 sorusuna verilecek yanıtın genel taslağını sunmaktadır. Bu bakımdan her bir ders için geliştirilecek öğretim programının muhakkak bir eğitim felsefesi ışığında hazırlanması gerekmektedir. Bu anlayıştan hareketle bu çalışmada, ortaöğretim felsefe ve estetik dersleri için 2009 yılında geliştirilen öğretim programlarının hangi eğitim felsefelerine göre geliştirildikleri ya da geliştirilmedikleri dört temel eğitim felsefesinin (Daimicilik, Esasicilik, İlerlemecilik, Yeniden Kurmacılık) temel düsturları ve bu eğitim felsefelerinin dayandıkları felsefe akımları baz alınarak incelenmiştir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Felsefe dersi öğretim programı, Estetik dersi öğretim programı, Felsefe öğretimi tr_TR
dc.subject Felsefe dersi öğretim programı tr_TR
dc.subject Estetik dersi öğretim programı tr_TR
dc.subject Felsefe öğretimi tr_TR
dc.title Ortaöğretim felsefe ve estetik dersleri 2009 öğretim programlarının eğitim felsefeleri üzerine bir inceleme tr_TR
dc.type conferenceObject tr_TR
dc.relation.journal I. EĞİTİM KONGRESİ “21. Yüzyılda Bir Eğitim Felsefesi Oluşturmak ve Özel Okullar” tr_TR
dc.contributor.department Felsefe Bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 33291 tr_TR
dc.identifier.startpage 62 tr_TR
dc.identifier.endpage 75 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster