Tasarım ile firmaların finansal performansı arasındaki etkileşim üzerine bir literatür değerlendirmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Varol, Adem
dc.date.accessioned 2021-06-17T08:06:53Z
dc.date.available 2021-06-17T08:06:53Z
dc.date.issued 2021-10-01
dc.identifier.issn 2301-2501
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2639
dc.description.abstract Yapılan bu araştırma son zamanlarda rekabet edebilmek için gereken en önemli unsurlardan biri olarak görülen tasarım fonksiyonunun, firmalar ve ülkelerin finansal performansı üzerindeki etkisini kanıtlayan çalışmalar üzerinden önemini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda ilk olarak finansal performans üzerinde doğrudan etkisi olan ve birçok bilimsel çalışmada analiz edilen müşteri tercihlerinin etkisi tasarım faaliyeti üzerinden okunmaktadır. İkinci ve son olarak ise, firmalar ve ülkelerin belirli dönemler sonunda ortaya çıkan ekonomik göstergeleri ile tasarım faaliyeti arasındaki etkileşimi ortaya çıkaran ve öncü olan bilimsel çalışmalar değerlendirilmektedir. Yapılan çalışma, yapılan geniş literatür taraması ve okuması sonunda tasarımın finansal olmayan diğer rekabet faktörleri üzerindeki etkisine yönelik çalışmaların nicelik ve nitelik olarak yeterli olmamasından dolayı ekonomik göstergeler üzerine odaklanmıştır. Yapılan değerlendirmeler sonucunda ise, mikro ve makro düzeyde tasarımın en etkili rekabet araçlarından biri olduğu anlaşılmaktadır. tr_TR
dc.description.abstract This aim of this study is to reveal the importance of design function, which has recently been seen as one of the most important elements needed to compete, through studies that prove its impact on the financial performance of firms and countries. In this context, customer preferences, which first have a direct impact on financial performance and are analyzed in many scientific studies, are read through the impact of design activity. Second and last, scientific studies that prove and pioneer the interaction between the economic indicators of firms and countries at the end of certain periods and design activity are evaluated. The study focused only on the impact of design on economic indicators, as studies on the impact of design on other non-financial competitive factors were not sufficient in quantity and quality at the end of extensive literature review and reading. As a result of the evaluations, it is understood that design at the micro and macro level is one of the most effective competitive tools. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Online journal of art and design tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Tasarım tr_TR
dc.subject Finansal performans tr_TR
dc.subject Müşteri tercihleri tr_TR
dc.subject Ekonomik gösterge tr_TR
dc.subject Design tr_TR
dc.subject Financial performance tr_TR
dc.subject Customer preferences tr_TR
dc.subject Economic ındicator tr_TR
dc.title Tasarım ile firmaların finansal performansı arasındaki etkileşim üzerine bir literatür değerlendirmesi tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Online journal of art and design tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/güzel sanatlar fakültesi/iç mimarlık bölümü/iç mimarlık anasanat dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 56258 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-7586-2911 tr_TR
dc.identifier.volume 9 tr_TR
dc.identifier.issue 4 tr_TR
dc.identifier.startpage 221 tr_TR
dc.identifier.endpage 234 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster