STEM (Science, technology, tngineering and math)

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özdemir, Fatih
dc.date.accessioned 2021-06-17T07:40:49Z
dc.date.available 2021-06-17T07:40:49Z
dc.date.issued 2017-05-24
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2635
dc.description.abstract Ülkelerin kalkınması, üretken bireylerin yetiştirilmesiyle doğrudan ilişkilidir. Üretken bireylerin yetiştirilmesi ise sadece teorik bilgilerin ezberletilmesiyle mümkün gözükmemektedir. Bunun için farklı eğitim-öğretim ortamlarına, yenilikçi yaklaşımlara, modellere, yöntem ve tekniklere ihtiyaç duyulmaktadır. Bu panelde STEM+A (Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik ve Sanat) eğitiminin farklı bir bakış açılarıyla ele alınması ve tartışılması amaçlanmıştır. Öncelikle öğrenenlerin hazır bilgi alma yerine bilgiye ulaşma yollarını bilen, ulaştığı bilgileri sorgulayan, yaratıcı ve tasarımcı bir bakış açısıyla bu bilgileri sentezleyerek anlam yükleyen ve bilgiden üretime geçiş yapan bireyler olarak yetiştirilmesinde önemli bir uygulama alanına sahip olan STEM+A eğitiminin dünyadaki ve ülkemizdeki durumu analiz edilerek karşılaştırılmalı şekilde sonulmuş, eğitim ortamlarında uygulama alanlarına yönelik olarak örnek modeller tanıtılmış, eğitim alanında politika yapıcılara, araştırmacılara ve öğretmenlere STEM+A’nın geleceği hakkında bilgiler verilmiştir. STEM eğitimi ağırlıklı olmak üzere yapılan uygulamalı çalışmalar özet olarak sunulmuş, ülkemizde bazı ders programlarına entegre edilmeye çalışıldığı belirtilmiş ve ders programların daha fazla disiplinlerarası yaklaşımla ele alınmasının çok yönlü katkılarının olacağını değerlendirilmiştir. Bununla birlikte üretebilmek için bilgi ve deneyim kazanmanın, inovasyonun, uygulamalı öğrenme ortamların önemi örneklerle açıklanmaya çalışılmıştır. STEM ve yaratıcılık, bilgisayar oyun- oyunlaştırma alanı üzerinden örneklendirmeye çalışılmış ve sanal ortamlarda oyun tasarlamada yaratıcılık ve bunun öğrenciye kazanımları STEM yaklaşımıyla ele alınmış, kuramsal ve uygulamalı olarak örneklendirilerek açıklanmıştır. STEM+A, yaratıcılık ve oyunun bütüncül olarak nasıl bir uygulama alanına sahip olacağını ayrıca tartışılmıştır. Son olarak ise STEM+A eğitiminde sanat ve tasarımın neden önemli olduğu, ürün geliştirebilecek düzey gelmenin ötesinde tasarım boyutunun ürüne nasıl bir nitelik kattığı teknolojik tabanlı güncel ürünlerden örnekler verilerek açıklanmış, öğrenme ortamlarında öğrencilerin bu alanda bilgi ve becerilerinin geliştirmesinin gerektiği vurgulanmıştır. Sonuç olarak, gelişmiş ülkelerin eğitim yaklaşımlarında STEM eğitiminin gün geçtikçe artan öneme ve uygulama alanına sahip olması nedeniyle ülkemizde de bu alanda yapılacak çalışmaların sayısın ve derinliğinin artırılması gerektiği vurgulanmış, dijital çağın ihtiyaçlarının karşılamak ve Endüstri 4.0’ı anlamak, yakalamak ve bunun gerçekleşmesinde gerekli olan insan gücünü sağlamada STEM eğitim anlayışında disiplinlerarası entegrasyonun önemi açıklanmış, ülkemizde okul ve çevrenin imkânları doğrultusunda STEM+A eğitimin yaygınlaştırılmasının gerekliliği örnek uygulamalarla ortaya konulmaya çalışılarak öneriler sunulmuştur. STEM eğitimi alanında bazı tartışmalı konuların olduğu da ayrıca belirtilmiştir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Endüstri 4.0 tr_TR
dc.subject Stem tr_TR
dc.subject Stem+a tr_TR
dc.title STEM (Science, technology, tngineering and math) tr_TR
dc.type conferenceObject tr_TR
dc.relation.journal 11. International computer and instructional technologies symposium tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/güzel sanatlar fakültesi/görsel iletişim tasarımı bölümü/görsel iletişim tasarımı anasanat dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 40931 tr_TR
dc.identifier.volume 1 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 32 tr_TR
dc.identifier.endpage 32 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster