Kamusal alanda özgürlük mücadeleleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özdemir, Fatih
dc.date.accessioned 2021-06-17T07:38:44Z
dc.date.available 2021-06-17T07:38:44Z
dc.date.issued 2015-09-15
dc.identifier.issn 1309-9884
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2633
dc.description.abstract Kamusal alan; bireylerin katılım gösterip iletişim kurduğu, fikir ve eylemlerin özgürce yer bulduğu, herkesin denetimine açık alanlar olarak tanımlanmaktadır. Modern devlet ve halk arasında ilişkinin kurulduğu ve demokrasinin işlediği siyasal alandır. Ayrıca kent için en önemli temsil, sergileme, iletişim ve başlı başına bir performans alanıdır. Bu çerçeveden bakıldığında graffiti; dili, biçimi, üretilişi ve varoluşunu sürdürüş şekliyle, kamusal alanın tam ortasında, kamusal alanın gerçek sahipleri tarafından üretilip yine bu alanın gerçek sahiplerine sergilenen bir sokak sanatıdır. Galerilere hapsedilen, belli bir ücret karşılığında ve sınırlı saatler arasında görülebilen eserler, sanatın aykırı yapısıyla örtüşmeyen, uysallaştırılmış, sınırları belirlenmiş ve ticari birer nesneye dönüşmüş ürünler haline gelmişlerdir. Graffiti, bu noktadan ele alındığında, kendisini tüm bu sistemleştirmeden sıyırarak, varlığını illegal sürdüren, hiçbir ticari amaca hizmet etmeyen, günümüzün “gerçek” sanatı olarak incelenmesi gereken bir konudur. tr_TR
dc.description.abstract Public space is defined as spaces which exposure to everyone’s control, ideas and actions take places in freely, individuals take parts and communicate. It is political space which is connected between modern state and community, and is operated with democracy. Also it is an important presentation, exhibition, communication and performance space. In this context, graffiti is a street art which takes part in the midst of the public space with its language, format and maintenance manner of its existence, is produced by its real owners* and also is exhibited for real owners* of this space. Works confined to galleries, can be seen for a fee and in limited hours have become products turning into non-overlapping with the antithetical structure of art , tamed, bordered and commercial objects . From this perspective, graffiti is a topic which should be studied as today’s „real“ art maintaining its existence illegally by avoiding of systematization, not serving for any commercial purposes. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Kamusal alan tr_TR
dc.subject Public space tr_TR
dc.subject Sokak sanatı tr_TR
dc.subject Street art tr_TR
dc.subject Grafiti tr_TR
dc.subject Graffiti tr_TR
dc.title Kamusal alanda özgürlük mücadeleleri tr_TR
dc.title.alternative The struggles of freedom in public space tr_TR
dc.type conferenceObject tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi güzel sanatlar ve tasarım fakültesi uluslararası sanat sempozyumu ve sergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/güzel sanatlar fakültesi/görsel iletişim tasarımı bölümü/görsel iletişim tasarımı anasanat dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 40931 tr_TR
dc.identifier.volume 6 tr_TR
dc.identifier.issue Özel sayı tr_TR
dc.identifier.startpage 125 tr_TR
dc.identifier.endpage 129 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster