Hizmetkar liderlik algılamalarının tükenmişlik üzerindeki etkisi: otel işletmelerinde bir araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kaplan, Metin
dc.contributor.author Uzun, Arzu
dc.date.accessioned 2021-06-13T18:46:28Z
dc.date.available 2021-06-13T18:46:28Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation M. Kaplan ve A. Uzun (2017), “Hizmetkar Liderlik Algılamalarının Tükenmişlik Üzerindeki Etkisi: Otel İşletmelerinde Bir Araştırma”, Nevşehir Hacı Bektaşi Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1): 14-26. tr_TR
dc.identifier.issn 2149-3871
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2422
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, hizmetkar liderlik algılamalarının tükenmişlik üzerindeki etkisini analiz etmektir. Nevşehir ilinde faaliyet gösteren otel işletmelerinde çalışanlardan oluşan örneklemden anket aracılığıyla veri toplanmış ve değerlendirilmiştir. Regresyon analizi sonuçlarına göre; ahlaki davranmanın duygusal tükenme üzerinde negatif bir etkiye sahip olduğu, ancak hizmetkâr liderliğin diğer alt boyutlarının duygusal tükenme üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olmadığı tespit edilmiştir. Duygusal destek ve iyileştirme ile ahlaki davranmanın duyarsızlaşma üzerinde negatif bir etkiye sahip olduğu, diğer alt boyutların duyarsızlaşma üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olmadığı tespit edilmiştir. Güçlendirmenin ise kişisel başarı üzerinde pozitif bir etkiye sahip olduğu, ancak diğer alt boyutların kişisel başarı üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olmadığı araştırma bulguları arasında yer almaktadır. tr_TR
dc.description.abstract The aim of the study is to determine the effect of perceptions of servant leadership on burnout. The sample consists of employees working in hotel businesses in Nevşehir. Data were gathered and assessed through questionnaires. The results of the regression analysis indicated that behaving ethically had a negative effect on emotional exhaustion and other sub dimensions of servant leadership had no significant effect on emotional exhaustion. On the other hand, the results showed that emotional healing and behaving ethically had a negative effect on depersonalization, and other sub dimensions had no significant effect on depersonalization. According to the findings of the research, empowerment had a positive effect on personal accomplishment, and other sub dimensions had no significant effect on personal accomplishment. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Hizmetkar Liderlik, Duygusal Tükenme, Duyarsızlaşma, Kişisel Başarı. tr_TR
dc.subject Servant Leadership, Emotional Exhaustion, Depersonalization, Personal Accomplishment tr_TR
dc.title Hizmetkar liderlik algılamalarının tükenmişlik üzerindeki etkisi: otel işletmelerinde bir araştırma tr_TR
dc.title.alternative THE EFFECT OF PERCEPTIONS OF SERVANT LEADERSHIP ON BURNOUT: A CASE OF STUDY IN HOTEL BUSINESSES tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı :Bektaş Veli Üniversitesi, İktisadi İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 38845 tr_TR
dc.identifier.volume 7 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 14 tr_TR
dc.identifier.endpage 26 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster